موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
182167
۲۸ مهر ۱۳۹۷
در مراسم آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان عنوان شد؛

راه‌اندازی خانه اولیاء در ۱۰ درصد از مدارس کشور

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعلیم و تربیت رسمی و مادام العمر بر عهده خانواده است، گفت:۲۵۰۰ روز اول زندگی از مهمترین و ارزشمندترین دوران زندگی هر فرد است چرا که شخصیت فرد در طول هفت سال اول زندگی او شکل می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ،  باقری در مراسم آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان با بیان این که زیربنای توسعه هر جامعه و کشور، تعلیم و تربیت آن کشور است، گفت: متولی اصلی تعلیم و تربیت، خانواده و والدین هستند. متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی وزیر آموزش و پرورش است اما بدون کمک به خانواده‌ها نمی‌توان کاری انجام داد.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت رسمی و مادام العمر، وظیفه خانواده است و تعلیم و تربیت رسمی بخشی از تربیت فرد در طول زندگی او است. ۲۵۰۰ روز اول زندگی از مهمترین و ارزشمندترین دوران زندگی هر فرد است چرا که شخصیت فرد در طول هفت سال اول زندگی او شکل می‌گیرد و تربیت فرد در سال‌های آتی کیفیت و کمیت ۲۵۰۰ روز اول زندگی را ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران با بیان اینکه در کشورهای درحال توسعه به پیش دبستانی کمتر توجه می شود، اظهار کرد: این مساله یک آسیب است چرا که در این دوران بیش‌تر وقت کودک و نوزاد عمدتا در اختیار خانواده است، به همین دلیل باید مهدهای کودک را تقویت کنیم تا رها نباشند.

باقری در ادامه افزود: خانواده فرد از قبل تولد تا سن  ۷ سالگی و دوران  مدرسه در تعلیم و تربیت بیشترین اثرگذاری را دارد اما با این حال برای جامعه توسعه یافته باید خانواده توسعه یافته داشته باشیم و این به معنای بهبود وضعیت در پیش دبستانی و سپس دبستان و در نهایت در سال‌های بعد از این دوران است.

 

به گزارش ایسنا، عباسپور نیز در مراسم آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان با بیان اینکه موظف هستیم رابطه بین اولیا و مربیان بر مبنای اعتمادسازی را اصلاح کنیم، گفت: مشارکت در امور مدرسه حق والدین است و موظف هستیم موانع نقش‌آفرینی خانواده‌ها را برداریم. ما معتقدیم خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندانشان مسئول هستند و مهم‌ترین آسیب به این مشارکت این است که مدیران تلاش کنند خودشان در مرکز توجه باشند و در این حالت از خرد جمعی بی‌بهره خواهند شد.

وی با بیان اینکه ناهماهنگی خانواده و مدرسه در زمینه‌های تربیتی موجب سردرگمی آموزشی و تربیتی خواهد شد، اظهارکرد: انجمن اولیاء و مربیان حلقه اتصال خانه و مدرسه است و بر این اساس باید به کمتر کردن این فاصله کمک کنند و ما نیز باید انتخابات انجمن اولیاء و مربیان را از حالت فرمایشی و صوری خارج کنیم.

 

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا شرایطی فراهم کنیم که خانواده‌ها و نمایندگان آن‌ها در سطح برنامه‌ریزی دخیل باشند، تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده طی سال گذشته بازنگری در اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان با همکاری سازمان امور استخدامی کشور بوده است.

عباسپور با اشاره به دیگر اقدامات انجمن در سال گذشته توضیح داد: افزوده شدن ۱۴۰۰ مدرس آموزش خانواده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی سه سامانه آموزشی، آموزش ۲ هزار مدرس امور خانواده در قالب کارگاهی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها و انتشار ۹ عنوان کتاب جدید از جمله این اقدامات بوده است. همچنین برگزاری  کلاس‌های تربیت مدرس با رویکرد سند تحول بنیادین،‌ اجرای سند حمل و نقل دانش آموزی و برنامه‌ریزی و نظارت بر سرویس حمل و نقل سه میلیون از دانش آموزان، اجرای یک روز با انجمن اولیاء و مربیان در ۱۰ استان کشور از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

 

وی در ادامه به برخی از طرح‌های آتی انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد و گفت: پیگیری و تصویب اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان، برگزاری انتخابات انجمن به صورت الکترونیکی، راه اندازی خانه اولیاء در ۱۰ درصد از مدارس کشور،‌ تدوین منشور حقوق والدین، تدوین الگوی لباس فرم مناسب دانش آموزان،‌ برگزاری کلاس‌های آموزشی به شکل غیر حضوری،‌ برگزاری طرح، تاب‌آوری اجتماعی و گفت وگوی بین نسلی با همکاری معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و راه اندازی ۱۰ مرکز مشاوره خانواده از جمله طرح‌های آتی این انجمن خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار