موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
182162
۲۸ مهر ۱۳۹۷
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران اعلام کرد؛

استرس درس خواندن؛ علت بیش از ۷۰ درصد مشکلات دانش‌آموزان

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان گفت: پدرانی در تربیت بچه‌ها موفق هستند که در هفته حداقل دو ساعت برای با فرزند خود بودن، وقت اختصاص دهند.

به گزارش کودک پرس ، در دومین روز از هفته پیوند اولیاء و مربیان دو تن از اساتید حوزه تعلیم و تربیت در برنامه مهمان آشنا استودیو الفبا در مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش حضور یافتند و در خصوص مسائل تربیتی به بحث وتبادل‌نظر پرداختند.

مشاور وزیر در امور بازنشستگان: پدرانی در تربیت فرزندانشان موفق‌اند که حداقل هفته‌ای دو ساعت از وقت خود را به آن‌ها اختصاص دهند

احمد صافی، مشاور وزیر در امور بازنشستگان تصریح کرد: برای اجرای سند تحول در مدارس ابتدا باید آگاهی بخشی به خانواده‌ها  صورت گیرد و انجمن اولیاء با سابقه طولانی نقش مؤثری در تعلیم و تربیت دارد.

وی بر تقویت نهاد انجمن اولیا تأکید و خاطرنشان کرد: اجرای سندتحول آموزش‌وپرورش نیازمند توجه خاص به نقش انجمن اولیاء و مربیان است لذا باید در انتخاب اعضای انجمن‌ها دقت کرد.

صافی ادامه داد: بیشترین نقش تربیتی در خانواده‌ها را مادرها بر عهده‌دارند و رکن و اساس تربیت بچه‌ها در جامعه مادرها هستند.

وی دشوارترین کار را امر تربیت اعلام و اظهار کرد: پدرانی در تربیت بچه‌ها موفق هستند که در هفته حداقل دو ساعت برای با فرزند خود بودن، وقت اختصاص دهند.

مشاور وزیر در امور بازنشستگان ادامه داد: آموزش خانواده بهترین کاری است که می‌شود در مسیر تربیت فرزندان از آن کمک گرفت لذا در این زمان بهترین برنامه؛ تقویت کلاس‌های آموزش و خانواده و تشویق والدین به حضور در کلاس‌های آموزش خانواده  است.

وی افزود: مدرسه موفق مدرسه‌ای است که همه ابعاد تربیتی دانش‌آموز را باهم رشد دهد، بنابراین پیوند خانه و مدرسه یعنی رشد بچه‌ها، لذا هرچه این پیوند محکم‌تر باشد تربیت بهتری صورت می‌گیرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران: مدرسه یک سرمایه ملی است اما تنها پنج‌تا شش ساعت از آن استفاده می‌کنیم

احمد به پژوه، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران نیز اظهار کرد: اگر ایران را به‌عنوان یک باغ نگاه کنم، گل‌ها مشکل ندارند مشکل از باغبان‌هاست لذا دغدغه ما این است که باغبانان آموزش‌های لازم را فراگیرند.

وی افزود: خانواده، مدرسه، خانواده و جامعه همه باغبانانی هستند که باید باهم در تربیت کودکان همکاری کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از مشکلات دانش آموزان، ناشی از استرس و فشاری است که برای درس خواندن به آن‌ها وارد می‌شود.

وی گفت: رشد همه‌جانبه دانش آموزان را هم‌مدرسه و هم‌خانواده باید دنبال کنند و انجمن اولیا نماد مردم‌سالاری  و حلقه اتصال بین جامعه با دولت است.

 

به پژوه خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از هدف‌های تربیتی فراموش‌شده است لذا باید دست‌به‌دست هم داد و برای تربیت بچه‌ها تلاش کرد.

وی ادامه داد: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا بهترین و باهوش‌ترین افراد معلم شوند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران افزود: اگر امروز در بچه‌ها حس وطن‌دوستی به وجود بیاوریم سی سال دیگر افرادی وطن‌پرست در جامعه خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: فردی که شغل معلمی را انتخاب می‌کند باید نقش معلمی را به‌خوبی و شایستگی انجام دهد حتی رفتار راننده سرویس مدرسه نیز در تربیت دانش آموزان مؤثر است لذا در انتخاب آن‌ها باید دقت شود.

به پژوه تصریح کرد: موفقیت نظام جمهوری اسلامی، نیازمند توسعه آموزش‌وپرورش است و هرچه قدر به آموزش‌وپرورش توجه شود توجه به انسان‌سازی صورت گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: مدرسه  یک سرمایه ملی است اما تنها پنج‌تا شش ساعت از آن استفاده می‌کنیم. بسیا ری از باسوادهای ما الفبای زندگی را نمی‌دانند و تنها دانش خود را افزایش دادند لذا آموزش ما از درون متلاشی‌شده و ما شاهد ایجاد مراکز مختلف دانشگاهی هستیم اما آیا فارغ‌التحصیلان مهارت‌های زندگی را فرامی‌گیرند، البته مدرک‌گرایی یکی از چالش‌های امروز جامعه است.

 

این استاد حوزه تعلیم و تربیت بر نظارت بیشتر بر فرآیند تربیتی و  برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده‌ها تأکید و عنوان کرد: عدم شناخت دقیق اهداف تربیتی چالش‌هایی را در نظام تعلیم و تربیت به وجود آورده است، مدارس ما به بچه‌ها درس زندگی مانند مهارت‌های اعتمادبه‌نفس، مهارت‌های نه گفتن، مهارت تحمل دیگران و سایر مهارت‌های زندگی را یاد نمی‌دهند پس والدین باید چنین مهارت‌هایی را به فرزندان بیاموزند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار