182111
۲۸ مهر ۱۳۹۷
قرار سبز هفته سوم مهر ماه؛

یک هفته تلاش کنشگران برای کودک و محیط زیست+ تصاویر

سازمان‌های مردم‌نهاد، هفته سوم مهرماه را با انجام فعالیت‌های مختلفی برای حفظ محیط زیست سپری کردند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان‌های مردم‌نهاد در قرار سبز هفته سوم مهرماه فعالیت‌های مختلفی را برای حفظ محیط زیست در سراسر کشور انجام دادند.

برنامه ۶ روزه پاکسازی حاشیه جاده پارک ملی گلستان که با شعار «گلستان را گلستان باید» از ۱۵ مهرماه آغاز شده بود با پاکسازی حدود ۲ کیلومتر از دوطرف جاده اصلی این منطقه از زباله پایان یافت. در این برنامه که با همکاری کمپین سه شنبه های بدون خودرو و انجمن ما به درختان نیازمندیم برگزار شد، بیش از ۲۰۰ نفر از سراسر کشور حضور داشتند.

به مناسبت روز ملی کودک و محیط زیست ۱۰۰ کودک بی سرپرست موسسات خیریه بم به همت موسسه مردم نهاد یاوران ندای زمین با محیط زیست آشنا شدند. این برنامه روز جهانی کودک با اجرای برنامه های متنوع از جمله نقاشی و کاردستی با لوازم یکبار مصرف با موضوع محیط زیست پرواز بادبادک ها در ارگ جدید بم برگزار شد.

 

با همت انجمن بوم بانان گیلان جشنواره روز جهانی کودک شامل اجرای ویژه ‌برنامه این روز، نام‌گذاری یک کوچه به نام کودک شاد و استفاده رایگان از شهربازی پارک ساحلی، با همکاری شهرداری و شورای شهر آستانه‌ اشرفیه برگزار شد.

به مناسبت هفته کودک و با همت کانون سلامت محله کوجووار تبریز و همیاران اجتماعی یاشیل کوجووار در محوطه مدرسه شهید پروانه، جشنواره پرواز بادبادک ها با مشارکت گسترده اهالی برگزار شد.

به مناسبت روز جهانی کودک و محیط زیست کارگاه آموزش تفکیک از مبدا و تفکیک رنگ درب بطری های پلاستیکی توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان با حضور۲۰۰ دانش آموز دبستان شهید حسندوخت بندر کیاشهر برگزار شد.

کارگاه آموزش محیط زیست با محوریت تفکیک از مبدا توسط موسسه پیشگامان محیط زیست کیاشهر و شرکت پسماند پردازگر بوجاق در دبستان حضرت زینب بندرکیاشهر در استان گیلان به مناسبت روز جهانی کودک و محیط زیست برگزار شد.

 

جمع آوری فیلترهای سیگار و درب های پلاستیکی در پارک کیو توسط دانش آموزان مدرسه ام البنین با همکاری انجمن همیاران سبز خرم آباد در لرستان انجام شد.

به مناسبت روز جهانی کودک برنامه شادی همراه با مضمون محیط زیستی برای دانش آموزان دبستان دخترانه سما شیروان در خراسان شمالی اجرا شد و دانش آموزان پیام خود را با درب های بطری بازیافتی روی زمین نوشتند.

با همت کارگروه آموزش و پژوهش کودک و نوجوان انجمن بوم بانان گیلان به مناسبت روز ملی کودک و محیط زیست، نمایشگاهی از دست آوردهای کودک و نوجوان در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست در شعبات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان – شهرستان رشت به مدت سه روز برپا شد. همزمان با برپایی این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی محیط زیستی نیز به منظور آشنایی کودکان و نوجوان با محیط زیست و مفاهیم مرتبط با آن از قبیل تعریف زباله، انواع زباله، چگونگی جداسازی پسماند خشک و پسماند تر، کاغذ زباله نیست و نحوه جمع آوری آن به صورت مجزا، دلایل و اهداف جمع آوری درب های بطری و ساخت کاردستی با آن، به صورت پرسش و پاسخ و قصه خوانی برای کودکان در نظر گرفته شد.

 

انجمن سفیران مهربانی اسفراین با همکاری فرهنگسرای شهرداری این شهر در استان خراسان شمالی و دبستان امت، به مناسبت روز جهانی کودک و محیط زیست، برنامه پاکسازی در پارک قائم و بازدید از پارک ملت و صرف صبحانه سالم و گرم را برگزار کرد. در این برنامه از راهکارهای تفکیک زباله و چالش نه به تولید زباله صحبت شد و دانش آموزانی به عنوان سفیر فرهنگی انتخاب شدند.

انجمن بوم بانان گیلان در هفته ملی کودک با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان لاهیجان کارگاه کودک و محیط زیست را برای دانش آموزان دبستان علم و دانش در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان لاهیجان برگزار کرد.

برنامه مشترک سمن سرزمین بادغوث و اداره محیط زیست سبزوار در استان خراسان رضوی بمناسبت روز کودک و محیط زیست در دبستان پسرانه شاهد انجام شد. همچنین با همت اعضای این سمن، کارگاه بازیافت و پسماند در دبستان دخترانه فرهنگ برگزارشد.

 

به مناسبت روز کودک و محیط زیست دانش آموزان مدرسه سبز سما در لاهیجان از تالاب ازبرم گیلان بازدید کردند و با توضیحات کارشناس محیط زیست مدرسه با اهمیت حفاظت از تالابها، ارزشها و دلایل نابودی آنها آشنا شدند.

تئاتر خیابانی شکارچی توسط کمیته کودک و نوجوان انجمن سبز چیای مریوان استان کردستان به مناسبت هفته کودک و با شعار نه به شکار اجرا شد.

انجمن هواداران کارون زلال شوشتر همزمان با روز جهانی کودک برنامه های متنوعی اجرا کردند. برگزاری مسابقه نقاشی روی کاغذ و نقاشی انگشتی، مسابقه پرواز بادبادک ها و اهدای جوایز به نفرات برگزیده و لوح تقدیر و کتاب محیط زیستی به مدیر و مربیان مهدکودک ریحانه، همچنین برگزاری مسابقه نقاشی در مدرسه ام البنین و نواختن زنگ روز جهانی کودک و محیط زیست در دبستان گلشن از جمله این برنامه ها بود. علاوه بر این برنامه کاشت نهال در کانون پرورش فکری توسط کودکان بهمراه دیگر انجمن ها صورت گرفت.

 

دانش آموزان دبستان نیلا با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان استان ایلام گُل هایی را به مناسبت روز جهانی کودک و محیط زیست در مدرسه خود کاشتند.

با همت سمن سرزمین بادغوث و اداره محیط زیست سبزوار در استان خراسان رضوی، کارگاه بازیافت و پسماند در دبستان دخترانه فرهنگ برگزارشد.

انجمن دوستان کوهنورد بادرود با شعار بنویسیم محیط زیست بخوانیم زندگی، مسیر ۱۰ کیلومتری قلعه ماریا تا کویر ریگ شق را پاکسازی کردند. در این برنامه که با هماهنگی و حضور مسئول اداره ورزش و جوانان بادرود برگزار شد، بیش از ۳۰ نفر حضور داشتند.

در صد و بیست و دومین برنامه گروه رفتگران طبیعت بهبهان تعدادی از اعضای گروه با شعار هوای خوب ساختنی است، حدفاصل میدان شهید محسنی تا میدان ارجان و مسیر برگشت آن تا پارک پردیس را رکاب زدند.

 

هشتاد و نهمین برنامه پاکسازی گروه همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید به پاکسازی منطقه گردشگری چال باباشاه در استان فارس اختصاص یافت. در این برنامه که تعدادی از دانشجویان مرکز آموزش عالی اقلید به عنوان میهمان حضور داشتند، بمناسبت بزرگداشت روز حافظ علاوه بر پاکسازی طبیعت، شعرخوانی و حافظ خوانی نیز انجام شد. همچنین بمناسبت روز کودک و محیط زیست به کودکان همیار جوایزی اهدا شد.

بیش از ۴۰ نفر از اعضای گروه رفتگران طبیعت بهبهان برای رسیدن به اولین شهر بدون زباله، بوستان فرهنگسرا را پاکسازی کردند. در پایان این برنامه به مناسبت هفته کودک به هریک از کودکان گروه یک شاخه گل اهدا شد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار