182104
۲۸ مهر ۱۳۹۷
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خمین عنوان کرد؛

تاثیر اعضای خانواده بر آموزش و یادگیری نماز در کودکان

عسکری کارشناس فرهنگی به اهمیت فضای خانواده برای رشد و تربیت معنوی کودک اشاره کرد و گفت: كودک در خانه به دنیا می‌آید و اولین كسی كه با او ارتباط مستمر برقرار می‌‌كند، مادر و سپس پدر و سایر اعضای خانواده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، داود عسکری کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین در گفتگو با رابط خبراین شهرستان بیان کرد: انسان فطرتاً موجودی است خداخواه و خداجوی و موجودی در عالم وجود نیست كه پرستنده و پرستشگر نباشد، از نظر قرآن نه تنها انسان، بلكه همه موجودات عالم ثناگوی خدایند و در طریق محبت الهی در حركتند.

وی افزود:ك ودك در خانه به دنیا می آید و اولین كسی كه با او ارتباط مستمر برقرار می كند، مادر و سپس پدر و سایر اعضای خانواده اند، نوع اعتقادات و ملاك و معیارهای اخلاقی، خلقی و دینی از والدین به كودك منتقل می گردد.

عسکری اظهار کرد: كودك نظرات دینی و اعتقادی خانواده اش را می پذیرد،ایمان دوره كودكی با همه پاكی و صفایش این نقیصه را دارد كه از آگاهی توأم با تجزیه و تحلیل سرچشمه نگرفته است، بلكه بیشتر جنبه انفعال و تاثیرپذیری از محیط دارد و در حقیقت نوعی بازتاب است. با این وجود تكوین و پیدایش اعتقادات و قوام آن بستگی به نوع بینش و جهان بینی در خانواده حاكم است.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گفت: در بررسی راه های جذب دانش آموزان به نماز اولین مساله ای كه به آن برمی خوریم زندگی اجتماعیدانش آموز در محیط خانواده، مدرسه، جامعه و همسالان و زندگی سیاسی او (درك مفاهیمی همچون مدیریت، حكومت و سیاست های اجتماعی) می باشد. عسکری اضافه کرد: دراین فرایند دانش آموز در تعامل مستقیم با اطرافیان، خانواده، دوستان، مدیران حكومتی، تربیتی، معلم و مربی، مسجد و روحانیت، تحت تاثیر رفتارها و پیام های آنان است و منش های آنان را تحت نظر دارد و رفتارهای تعبدی و اخلاقی ایشان را پی گیری می نماید.

 

وی شكل گیری شخصیت معنوی و اجتماعی دانش آموز از همان ابتدا در خانواده و بعد در مدرسه و در مراتب بعدی از طریق دیگران صورت می گیرد. بنابراین هر كدام از الگوهای رفتاری مورد توجه دانش آموز است و تحت تاثیر آن رفتارها می باشد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار