181963
۲۶ مهر ۱۳۹۷

شاعری با طعم روزگار نوجوانی

یک شاعر نوجوان بیرجندی گفت: تاکنون توانسته‌ام در زمینه‌های مختلف شعر بسرایم و این موفقیت‌ها را مرهون الطاف و رحمات بی نهایت خداوند هستم.

به گزارش کودک پرس ، زهرا حسینی، یک شاعر نوجوان بیرجندی اظهار کرد: در پایه اول در حوزه علمیه نرجس خواهران بیرجند تحصیل می‌کنم و از سال ۹۳، شروع به سراییدن شعر کرده‌ام.
وی افزود: ۸ ساله که بودم کار حفظ شعر را شروع کردم و عاشق اشعار حافظ و مولانا هستم و تا کنون ۵۸ غزل از غزلیات لسان الغیب شیراز، حفظ کرده‌ام.
این شاعر نوجوان که تخلص شعری‌اش را فانوس برگزیده است، تصریح کرد: فانوس، شی کوچکی است اما در عین کوچکی می‌تواند روشنایی زیادی را تولید و مردم را از خود بهره‌مند کند و من نیز امیدواریم شعرهایی در سطح و تراز بالا ارائه کنم.
وی با تشکر از معلم خود که او نیز شاعر سرشناس خراسان‌جنوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است، می‌گوید: تا کنون اشعارم را در قالب‌های غزل و مثنوی به تقلید از شیوه‌های نگارشی حافظ و سعدی نوشته‌ام و در موضوعات شعری، به خدا، امام زمان(عج) و پدر و مادر پرداخته‌ام.

این شاعر ادامه داد: یکی از دلایلی که توانسته‌ام این مقدار شعر را حفظ کنم، علاقه‌ام به اشعار حافظ بوده است و علاوه بر حافظ، به اشعار مولانا که به او خدای عرفان نیز گفته می‌شود، علاقه دارم.
حسینی بیان کرد: نه تنها من بلکه بسیاری از دانش‌آموزانی که دارای استعداد هستند، می‌توانند شعر بگویند و تنها برای این کار باید در خود شور و شوق ایجاد کنند .

وی خطاب به دانش‌آموزان و شاعران نوجوان، افزود: بدانید که اگر می‌خواهید موفق باشید و اشعارتان تاثیرگذاری داشته باشند، باید به خدا توکل کنید اما در کنار تکیه بر خدا، تلاش خود را نیز انجام دهید تا مانند افراد بزرگ، موفق شوید.

 

این شاعر یادآور شد: تاکنون رتبه‌های خوبی در جشنواره شعر عاشورایی، جشنواره شکوفه‌ها و چندین جشنواره کشوری کسب کرده‌ام که تمام این‌ها را مرهون الطاف خدا می‌دانم.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار