181928
۲۶ مهر ۱۳۹۷
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل:

۷۰ هزار کودک تحت پوشش پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف پیشگیری از بیماری تنبلی چشم بیش از ۷۰ هزار کودک در اردبیل سال گذشته تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد ستاری در مراسم گرامیداشت روز عصای سفید در اردبیل اظهار کرد: ما مراسم تجلیل از روشندلان و خانواده‌های موفق آنها را در حالی در اردبیل برگزار می‌کنیم که سعی داریم در قالب این برنامه برخی از رویکردهای بهزیستی را در حوزه پیشگیری منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل بیش از 2 هزار و 250 نفر روشندل تحت پوشش سازمان هستند و ما خدمات متنوعی را در بیش از 20 بخش به آنها ارائه کنیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل پرداخت مستمری و همچنین ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی را در بنگاه‌های اقتصادی برای روشندلان از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: ما حتی بیمه کارفرمایی را نیز پرداخت می‌کنیم تا کارفرمایان و کارآفرینان به راحتی بتوانند افراد روشندل را بکارگیری کنند.
ستاری ادامه داد: در کنار پرداخت شهریه دانشجویان روشندل ما زمینه تحصیل مناسب آنها را در بهترین شرایط فراهم کردیم تا این افراد به راحتی بتوانند به تحصیل عالیه خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه در قانون جامع حمایت از معلولان وظیفه دستگا‌‌ه‌های اجرایی در حوزه اشتغال، مسکن و تحصیل و همچنین مناسب‌سازی روشن شده است، تصریح کرد: 90 درصد مشکلات با اجرایی شدن قوانین مربوط به طرح قانون جامع حمایت از معلولان برطرف شدنی است.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل همچنین به موضوع پبشگیری اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی رویکرد پیشگیرانه را در کاهش آسیب‌ها و همچنین اختلالاتی نظیر نابینایی، ناشنوایی و سایر معلولیت‌ها در دستور کار قرار داده و بر این موضوع تاکید دارد.
ستاری ادامه داد: ما به راحتی می‌توانیم با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم 60 درصد نابینایی را کاهش دهیم به طوری که در سال گذشته بیش از 70 هزار نفر از کودکان استان اردبیل بین گروه سنی یک تا 6 سال در این طرح مورد سنجش قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: از این تعداد کودک سنجش شده بیش از 580 مورد که مبتلا به بیماری تنبلی چشم بودند به بخش‌های تخصصی ارجاع داده شدند که امیدواریم زمینه بهبودی آنها فراهم آید.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: از آبان ماه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد و امیدواریم خانواده‌ها کودکان چهار تا 6 سال خود را برای سنجش بیماری به این مراکز ارجاع دهند.
ستاری در ادامه همچنین به طرح پیشگیری از معلولیت‌ها در قالب ارائه مشاوره‌های آزمایش ژنتیکی اشاره کرد و افزود: در این مرامز این کار و ماموریت به خوبی انجام می‌شود.
وی همچنین با تبریک موفقیت سه نفر از نابینایان استان در قالب تیم ملی گلبال بیان کرد: حسن جعفری به عنوان کاپیتان و آقای گل این مسابقات توانست افتخاری دیگر برای استان بیافریند که ما مراسم استقبال از این قهرمانان را امروز برگزار می‌کنیم.
منبع: ایسنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار