181822
۲۵ مهر ۱۳۹۷

۶ هزارکودک مبتلا به سوء تغذیه در خراسان رضوی نیازمند حمایتند

سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: ۶ هزار کودک مبتلا به سوء‌تغذیه در این استان به دلیل محدودیت‌های اعتباری در انتظار کمک و حمایت خیرین و نیکوکاران هستند.

به گزارش کودک پرس ، مهدی حسین پور افزود: این کودکان فاقد حمایت غذایی هستند که امیدواریم با حمایت های دولت، تامین بودجه لازم و مشارکت افراد نوع دوست و نیکوکار شاهد حمایت از آنان باشیم.
وی با اشاره به اجرای طرح همسفره در خراسان رضوی اظهار داشت: در طرح حمایت غذایی از کودکان و زنان شیرده و باردار نیازمند، همکاری سه جانبه ای وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت شناسایی و معرفی افراد نیازمند مشمول طرح و کمیته امداد حمایت غذایی از این افراد را عهده دار است.
وی گفت:در این طرح کمیته امداد استان از چهار هزار و 850 کودک زیر 6 سال مبتلا به سوء تغذیه و 120 زن شیرده و باردار نیازمند حمایت می کند.

حسین پور افزود: ماهانه به ازای هر نفر 920 هزار ریال و در مجموع چهار میلیارد و 772 میلیون و 400 هزار ریال در این زمینه هزینه می شود.
وی اظهار داشت: در این طرح مراکز بهداشت روند رشد و افزایش قد و وزن کودکان و زنان شیرده و باردار را هر ماه مورد بررسی قرار می دهند تا اقدامات صورت گرفته در جهت تغذیه آنان فرایند مطلوب داشته باشد.

وی به انعقاد قرارداد با فروشگاه ها برای اهدای سبد کالا به مشمولان این طرح اشاره کرد و گفت: مراکز طرف قرداد متناسب با نیاز کودکان یا زنان شیرده و باردار اقلام خوراکی شامل غلات و پروتئین را به آنان اهدا می کنند.

 

هم اکنون حدود نیم میلیون نفر در خراسان رضوی زیر پوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار