موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
181755
۲۵ مهر ۱۳۹۷
در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور تأکید شد؛

تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تا سال ۱۴۰۴

در پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن براساس خواسته مقام معظم رهبری و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها تا سال ۱۴۰۴ تأکید شد.

به گزارش کودک پرس ، پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون‌ها در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و در این جلسه بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن براساس خواسته مقام معظم رهبری و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها تا سال 1404 تأکید شد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه با تشریح برنامه‌های کمیسیون قرآنی، حفظ جز سی قرآن و بازنگری فعالیت کارگروه‌های کمیسیون با توجه به مفاد سند تحول را دو موضوع در دستور کار جلسه اعلام کرد.

وی افزود: حفظ جزء سی قرآن کریم از برنامه‌های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است و برای تحقق این موضوع ۶ راهکار را ارائه کردیم.

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش نیز از برگزاری بزرگترین گردهمایی قرآنی کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور خبر داد و افزود: بخشنامه مربوط به حفظ جزء 30 قرآن به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور هم گفت:  با همکاری صدا و سیما و همه دستگاه‌ها و نهادها، طرح حفظ ملی قرآن در سطح کشور اجرا می‌شود.

 

محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما نیز در این جلسه اظهار کرد: با پشتیبانی از اجرای طرح حفظ قرآنی و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بر اساس خواسته رهبر معظم انقلاب، همکاری نزدیکی با شبکه سینا تی وی آموزش و پرورش خواهیم داشت.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار