موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
181681
۲۵ مهر ۱۳۹۷
مهدیه سادات محور:

مجموعه فعال در حوزه کودک نیازمندی‌ و ظرفیت خود را اعلام کنند

به نظر من بهترین اتفاقی که در چنین جلساتی اتفاق می‌افتد کمک کردن به یکدیگر در اشتراک گذاری اطلاعات و داشته‌ها است. من می‌بینم که در فرمایشات دوستان خیلی کار شده و اتفاق‌های زیادی افتاده است، ولی زمانیکه دوستان رسانه به دوستان رجوع می‌کنند هیچ اطلاع و محتوایی به آنها نمی‌دهند.

به گزارش کودک پرس ، در چهارمین دورهمی فعالان کودک و نوجوان که در ۲۳مهر به میزبانی مرکز اوج کودک و نوجوان برگزار شد، مهدیه سادات محور مدیر خانه‌ی هنری رسانه‌ای سیما گفت: در حال حاضر مشغول تهیه کنندگی مجموعه “با هم‌ بازی”  که از شبکه نهال پخش می‌شود (و ادامه آن در حال انجام است) هستیم.


مجموعه ها دست آوردها و نیازشان را به اشتراک بگذارند.

 

سادات محور افزود: باید مدلی برای به اشتراک گذاری روش‌ها، نیازها، و کارهایی که در گروه‌های دیگر انجام می‌شود تعیین کرد. من فکر می‌کردم این جلسه یک جلسه هم‌افزایی است و از این جلسه یک ارزش افزوده‌ای خارج می‌شود و تیم‌های رسانه، محتوایی و آموزشی تشکیل می‌شود. و در توضیح اطلاعات کارهای مجموعه‌ها، یک اتفاق خوب رخ می‌دهد. همانطور که آقای ملتجی در جریان هستند ما تولید کنندگان رسانه از لحظه ورود به تولید تا لحظه آخر دست تنها هستیم. به هرجایی برای تهیه اطلاعات محتوایی مراجعه می‌کنیم (خصوصاً دوستان محترم آموزش و پرورش) با در بسته مواجه می‌شویم. آموزش و پرورش یک سیکل کاملاً بسته‌ دارد به نحوی‌ که مدیر مدرسه (حتی اگر ارتباط نزدیک داشته باشیم) با ترس و لرز به ما اطلاعات، آمار و حتی اجازه ورود می‌دهد.

اشتراک گذاری اطلاعات و داشته‌های مجموعه‌ها

سادات محور گفت: به نظر من بهترین اتفاقی که در چنین جلساتی اتفاق می‌افتد کمک کردن به یکدیگر در اشتراک گذاری اطلاعات و داشته‌ها است. من می‌بینم که در فرمایشات دوستان خیلی کار شده و اتفاق‌های زیادی افتاده است، پس چرا زمانیکه دوستان رسانه به دوستان رجوع می‌کنند هیچ اطلاع و محتوایی به ما نمی‌دهند؟
مجموعه ما الان در حوزه اطلاعات کتاب کودک در حال تولید کارهای کوتاه و جالبی با فرم جذاب هستیم. وقتی سمت انتشارات می‌رویم همه انتشارات بالاتفاق نظرشان به این کار مساعد است ولی مشکل بودجه دارند.
یا برای مثال ما 30 قسمت برنامه (با‌هم‌بازی) را تولید کردیم. تمام اطلاعات را از فضای مجازی داخلی و خارجی خودمان جستجو کردیم درصورتیکه می‌بینیم کانون پرورش فکری و دوستان دیگر می‌گویند ما تولید بازی داریم. اما این اطلاعات را در اختیار ما قرار ندادند. در برنامه (با‌هم‌بازی)، خودمان روانشناس آوردیم تا بازی و اقتضائات بازی را مطرح کند. چرا برای انتخاب سوژه باید ما به تنهایی پیگیر شویم؟ مگر دوستان دیگری که در این جلسه هستند و با کودکان کار می‌کنند نمی‌توانند به ما اطلاعات خانواده‌هایی که نیازمند اطلاعاتشان بودیم، را بدهند؟
سادات محور در ادامه‌ گفت: از طرفی این همکاری دوطرفه است و ما با شما همکاری می‌کنیم. این در واقع یک اشتراک گذاری نیازها است و باید همّ ما این باشد که رافع نیازهای یکدیگر باشیم تا از این جلسات یک اتفاق خوب خارج شود.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار