181649
۲۵ مهر ۱۳۹۷

۵ باشگاه کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا راه‌اندازی شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فسا گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گروه سنی کودک و نوجوان، ۵ باشگاه کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا راه‌ اندازی شد.

به گزارش کودک پرس ، محمد حسین فیروزی اظهار داشت: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان هم با شروع فعالیت باشگاه کتاب‌خوانی«خانه کتاب کودک و نوجوان فسا» شامگاه دیروز افتتاح شد.
وی بیان کرد: جام باشگاه‌های کتاب ‌خوانی، طرحی پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن کتاب‌ خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است.
فیروزی گفت: افتتاح جام باشگاه‌های کتاب ‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی، نشان از اهتمام جدی دستگاه‌های فرهنگی به رشد فرهنگ مطالعه دارد.
فرآیند ثبت نام در باشگاه های کتاب به این صورت است که مربیان اعضای باشگاه خود را به همراه کد ملی آن‌ها معرفی کنند. کد ملی برای هماهنگی‌های بعدی به منظور رساندن کتاب همراه با تخفیف ۵۰ درصد به اعضای باشگاه است.
کتابفروشی‌های هر شهرستان کد ملی بچه‌های آن شهرستان را در اختیار خواهند داشت و هنگام مراجعه این تخفیف را به آن‌ها ارائه خواهند کرد.

کتاب‌های قابل مطالعه در این باشگاه‌ها هم در چهار فهرست و برای گروه‌های سنی مختلف تهیه و ارائه شده‌اند. این فهرست را هم خود پژوهشگران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان از میان کتاب‌های موجود در بازار انتخاب کرده‌اند. تخفیف فقط به این کتاب‌ها تعلق خواهد گرفت.
هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌‌ها، کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است؛ اگرچه اهداف دیگری را هم دنبال می‌کند. از جمله: آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌ فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان هرعضو باشگاه کتابی که خریده را به اعضای دیگر می دهد تا آن‌ها هم مطالعه کنند.

بحث و بررسی پیرامون کتاب‌ها و انتخاب یک کتاب به عنوان کتاب برگزیده باشگاه در فضای بحث و گفت‌ و گوی میان همسالان،
نگارش نامه به نویسنده مورد نظرخود (ارتباط با نویسنده)،تهیه یک قطعه فیلم کوتاه (حدود ۱ دقیقه‌ای) با موضوع کتاب از دیگر اهداف است.

شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار