موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
181641
۲۵ مهر ۱۳۹۷

تقدیر از برگزیدگان فیلم کودک و نوجوان با محور پیشگیری از جرم

مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با محور پیشگیری از جرم در معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، هیات داوران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه متشکل از پروانه مرزبان، انسیه شاه حسینی، احمد جولایی، مجید قناد و محمد ایمانی فولادی بودند که پس از بررسی آثار سینمایی اکران شده در این دوره از جشنواره، برگزیدگان در بخش آثار بلند سینمای ایران و آثار بلند داستانی (شبکه خانگی) اعلام کردند.
هیئت داوران در بخش کارگردانی به اتفاق آراء ، ضمن احترام به تلاش همه کارگردانان این دوره از جشنواره، جایزه بهترین کارگردانی را شامل تندیس ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، لوح تقدیر و جایزه نقدی چهارمیلیون تومانی بود که به «پرنیا کاظمی پور» کارگردان فیلم «بُروا» تقدیم کردند.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان معاونت اجتماعی قوه قضاییه افزود: این داوران در بخش فیلمنامه با رعایت نکات فنی موجود، جایزه و رأی خود را بدون تقدم و تأخر مشترکا به «بهروز غریب پور» به خاطر فیلمنامه سینمایی «اردک لی» و «هادی شریعتی» به خاطر فیلمنامه سینمایی «در میان امواج» تقدیم کردند که این جایزه شامل تندیس ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، لوح تقدیر و 5 میلیون تومان نقد است.

افتخاری تصریح کرد: هیات داوران در بخش تهیه کنندگی ضمن احترام به همه کسانی که توان مالی خود را در راه خلق آثار فرهنگی و هنری به کار می گیرند، جایزه خود یعنی تندیس ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، لوح تقدیر و مبلغ 6 میلیون تومان وجه نقد را به طور مشترک به «عبدالله باکیده» تهیه کننده فیلم سینمایی «عینک» و «وحید نیکخواه آزاد» تهیه کننده فیلم سینمایی «سوم شخص غائب» تقدیم کردند.
وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به منظور کشف استعدادهای جدید و معرفی به جامعه هنری در زمینه بازیگری و همچنین ارج گذاری به تلاش های موثر هنرمندان خردسال، جایزه ای شامل لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون تومان را با نظر هیات داوران به «آرین یوسفی» بازیگر خردسال فیلم «بُروا» و و«سانیا رمضانی دره چی» بازیگر فیلم سینمایی «عینک» اختصاص داده است.

زبان هنر فرصتی مغتنم برای عرضه مهارتهای پیشگیرانه در حوزه کودکان و نوجوانان
 دبیر شورای ارتقاء آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: بیان هنری فرصتی مغتنم برای عرضه مهارت های پیشگیرانه در حوزه کودکان و نوجوانان است.
افتخاری در مراسم تقدیر از برگزیدگان و هیات داوران جشنواره فیلم کودک و نوجوان که با محور پشگیری از جرم درز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد، افزود: ما برای اولین بار به این حوزه ورود کردیم و معتقدیم اگر تمام فعالیت‌های خود را به حوزه کودکان معطوف کنیم آثار و برکات خوبی را به همراه خواهد داشت.
وی گفت: از آنجایی که زبان و بیان هنری فرصتی مغتنم برای عرضه مهارتهای پیشگیرانه در حوزه کودکان و نوجوانان است با این جشنواره ارتباط خوبی میان جامعه هنری و معاونت اجتماعی و پیشگیری برقرار شده و آثاری که در این حوزه از جشنواره فجر انتخاب کردیم، بسیار خوش درخشیدند.
افتخاری ادامه داد: فیلم سینمایی “کار کثیف” یکی از فیلم‌هایی بود که انتخاب کردیم و موضوع این فیلم با مشکلات امروز جامعه بخصوص در مسایل آمده مرتبط با مشروبات الکلی، همخوانی دارد و اگر موضوع این فیلم مورد توجه قرار می‌گرفت شاید امروز با این مسئله مواجه نمی‌شدیم.
وی تصریح کرد: سال گذشته فیلم” بدون تاریخ بدون امضاء” توانست خوش بدرخشد و موضوع آن بسیار خوب بود.
این مقام قضایی گفت: برای معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه افتخار بزرگی است که هدف‌گذاری مطلوبی در زمینه کودک انجام داده است.
افتخاری با اشاره به نقش آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش و معاونت پیشگیری و وزارت ارشاد می‌توانند به نحو احسن این همبستگی را تقویت کنند و امیدوارم بتوانیم با هم‌افزایی، کشوری آباد داشته باشیم.
وی گفت: ما اخیرا در حوزه اجتماعی مبادرت به ساخت تیزرهای اجتماعی کرده‌ایم تا از این طریق موضوعاتی مهم چون طلاق و اعتیاد را مورد توجه قرار دهیم چرا که در این مساله بیشتریین ظلم به کودکان می شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار