181612
۲۵ مهر ۱۳۹۷
حسین روحی :

نقش مجموعه‌های دولتی در دورهمی فعالان کودک و نوجوان مشخص شود

باید نقش مجموعه‌های دولتی‌ در این دورهمی‌ها تبیین شود. چون فکر می‌کنم دغدغه این دوگروه با یکدیگر متفاوت است.

به گزارش کودک پرس ، چهارمین دورهمی فعالان کودک و نوجوان که در 23مهر به میزبانی مرکز اوج کودک و نوجوان برگزار شد، حسین روحی مدیر مرکز متینا گروپ در این دورهمی گفت: مسئولیت سازمان یا مرکز متیناگروپ در حوزه کودک و نوجوان ارائه محتوای شرکت‌های مختلف است. ما در واقع یک نوع مرکز توزیع و پخش سراسری و یک شبکه گسترده شامل 8000 نقطه در ایران داریم.

روحی افزود: در ارتباط با ساختار این دورهمی‌ها، ترکیب جلسه را در حال حاضر می‌توان به دوگروه خصوصی و دولتی تقسیم کرد. بهتر است در این دورهمی ها بتوان نقش دولتی ها را تبیین کرد. باید به این چند سوال در این جلسات پاسخ داده شود که:

آیا بناست دولتی‌ها به مجموعه‌های خصوصی در این فضای کسب و کار کودک و نوجوان کمک کنند؟
آیا هدف این است که مجموعه‌های دولتی به مجموعه‌های خصوصی کمک کنند تا به کسب و کار کودک و نوجوان بپردازند؟ (و به صورت غیر مستقیم به غنی شدن محتوا و تخصصی شدن خدمات حوزه کودک کمک کنند)
آیا قرار است اشتراک گذاری بین مجموعه‌ها صورت گیرد؟ یا توسعه‌ای در بخش تولیدات دولتی انجام بشود؟

روحی افزود: باید نقش مجموعه‌های دولتی‌ در این دورهمی‌ها تبیین شود. چون فکر می‌کنم دغدغه این دوگروه با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال مجموعه‌های دولتی دغدغه مالی ندارند، درصورتیکه مجموعه‌های خصوصی‌ در وهله اول دغدغه اقتصادی دارند.
اگر بتوانیم بین این دو مجموعه در این جلسات یک ارتباط منطقی پیدا کنیم بطوریکه تولیدات و فعالیت‌هایی که اتفاق می‌افتد بتوانند با هم به اشتراک بگذارند این جلسات کارآمدتر خواهد بود، در غیر این صورت نشستن این دو گروه در کنار هم کارآیی خاصی نخواهد داشت و کار زیادی پیش نمیرود.

 

تعیین ساختار مشترک بین مجموعه‌های حاضر در دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان

 

حسین روحی همچنین به مبحث اقتصاد اشاره کرد و گفت : همه‌ی مجموعه‌هایی که اینجا حضور د ارند به عدم توانایی مجموعه‌ها به کارگروهی اذعان دارند. باید در این جلسات راهکارهای مشارکت و انجام کارهای گروهی به جای رقابت مطرح شود، و تبدیل شویم به فعالانی که به یکدیگر برای رساندن کالا و محصول تولید شده‌ گروه به دست مشتری کمک می‌کنند.
برای مثال همین بحث عدم شناخت مدارس از تولیدات بخش خصوصی. در حال حاضر ارتباط ما با مدارس قطع است. چطور می‌توان این ارتباط را با مدارس به‌ دست آورد؟ باید با قدرت بتوانیم در همین دورهمی که جمع شدیم یک مجموعه‌ای را ایجاد کنیم که تبدیل به یک مرکز شود. تا بتواند تمام این مجموعه‌ها را ذیل یک چتر معرفی کند. اگر این کار انجام بشود قطعاً آن ارتباط منطقی با مدارس را می‌توانیم ایجاد کنیم.

به نظر من  نقش مجموعه‌های دولتی در دورهمی فعالان کودک و نوجوان و تعیین ساختار مشترک بین مجموعه‌های حاضر در دورهمی فعالان کودک، دو موضوع مهم هستند که باید به‌عنوان محور و موضوع کار به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار