181578
۲۴ مهر ۱۳۹۷
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور:

۲۸هزار مدرسه کشور پذیرای دانش‌آموزان پناهنده است/ تحصیل ۱۲۸هزار دانش‌آموز تبعه خارجی فاقد مدارک اقامتی مجاز

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به این مطلب که ۲۸ هزار مدرسه کشور پذیرای دانش‌آموزان پناهنده است گفت: ۱۲۸ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی که فاقد مدارک اقامتی مجاز هستند در این مدارس تحصیل می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در مراسم افتتاح آموزشگاه شهدای دانایی که در روستای حصار قاضی بخش جواد آباد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۸ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس ایران تحصیل می‌کنند که بیشترین تعداد به دانش‌آموزان اتباع افغانستانی اختصاص دارد.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۳ مبنی بر تحصیل تمام دانش‌‌آموزان اتباع در کشور، گفت: ما برنامه‌ریزی کردیم و با وزارت کشور هماهنگی انجام شد که هر کس در ایران در سن لازم‌التعلیم است، از تحصیل برخوردار شود.

کریمی با تأکید بر اینکه در هیچ کجای دنیا چنین خدماتی ارائه نمی شود، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار مدرسه کشور پذیرای دانش‌آموزان پناهنده است و  سالانه بیش از هزار میلیارد تومان برای دانش‌‌آموزان پناهنده هزینه می‌کنیم این در حالیست که کمک مجامع بین‌المللی و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان حدود  ۳ درصد است.

 

وی از مجامع بین‌المللی و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد خواست که به کمک آموزش و پرورش ایران بیایند و سهم کمک‌ها افزایش یابد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اضافه کرد: در پی فرمان مقام معظم رهبری شاهد افزایش حضور دانش‌آموزان اتباع خارجی بودیم که در سال ۹۴ حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز، سال ۹۵ حدود ۴۵ هزار دانش‌آموز و در سال ۹۶  حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس جذب شدند.

وی تصریح کرد: بر این اساس ۱۲۸ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی که مدارک اقامتی مجاز نداشتند، ثبت‌نام کردند و وزارت آموزش و پرورش در صدد هست که پوشش تحصیلی را افزایش دهد.

 

کریمی ادامه داد: میزان تحت پوشش افراد لازم‌التعلیم در کشورها ۶۰ درصد است که  در کشور ما ۸۰ درصد است و تلاش داریم به ۹۰ درصد برسانیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار