181462
۲۴ مهر ۱۳۹۷
در جلسه مشترک با شهرداری همدان بررسی شد؛

تشریح برنامه‌های بزرگداشت ربع قرن برگزاری جشنواره تئاتر کودک

جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شهرداری همدان، در دفتر معاونت اقتصادی و مالی شهرداری برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا درویش نژاد رییس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شهرداری همدان که ۲۲ مهرماه برگزار شد با تأکید بر اینکه جشنواره امسال به صورت ویژه برگزار می شود، گفت: امسال هم جشن ۲۵ سالگی جشنواره و هم جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک و نوجوان است.

وی با تأکید بر لزوم همکاری و هم‌افزایی ادارات و نهادهای استان برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره بیان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نشاط اجتماعی به همراه دارد که مورد استقبال مردم است. این جشنواره اعتبار و آبروی استان است و تلاش می‌کنیم جشنواره‌ای در خور شأن همدان برگزار کنیم.

اردشیر صالح پور مشاور و قائم مقام دبیر جشنواره هم در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از همکاری شهرداری در برگزاری جشنواره، عنوان کرد: همدان مبدع این جشنواره بوده و اکنون با برگزاری این جشنواره بین الملل به عنوان قطب تئاتر کودک و نوجوان کشور شناخته می شود.

وی افزود: همچنین امسال به مناسبت گرامیداشت صدمین سال تئاتر کودک و نوجوان قرار است جشنی برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی وظیفه تأمین خوراک فرهنگی و روانی شهروندان را بر عهده دارد، متذکر شد: در همه شهرهای دنیا، رویدادهای فرهنگی و هنری در اختیار شهرداری هاست. زیباسازی فقط در حوزه فیزیکی شهر خلاصه نمی شود بلکه شهروندان به اندیشه های زیبا هم نیاز دارند.

 

صالح‌پور با بیان اینکه یک ربع قرن برگزاری این جشنواره در همدان، نشان از اهمیت و ماندگاری آن دارد، گفت: با مشارکت شهرداری، این جشنواره می تواند به آبروی ملی و حتی بین المللی تبدیل شود.

وی ضمن ارایه درخواست ستاد برگزاری جشنواره برای ایجاد یک نمادشهری مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان در سطح شهر همدان، یادآور شد: در مذاکره ای که با شهردار همدان انجام شده است، وی قول مساعد داد که یکی از پارک ها و یا میدان‌های شهر به نام این جشنواره و با تندیس نماد تئاتر کودک و نوجوان نامگذاری شود.

هماهنگی راه اندازی کارناوال شادی از میدان آرامگاه بوعلی تا میدان امام (ره) به عنوان مقدمه ای برای مراسم افتتاحیه و مشارکت شهرداری در حوزه حمل و نقل برای بهره مندی شهروندان حاشیه شهر از برنامه های جشنواره از دیگر درخواست‌های ستاد اجرایی جشنواره بود که صالح‌پور مطرح کرد.

 

سپس مریم کاظمی دبیر جشنواره گفت: ضمن تشکر از برگزاری این جلسه لطفا هرکدام از درخواست های ستاد جشنواره که مورد قبول و حمایت شهرداری همدان قرار بگیرد الویت بندی شود و در صورت امکان با توجه به زمان برگزاری جشنواره که ۲۹ آبان تا ۴ آذر خواهد بود، کارهایی که عملیاتی و کارافزاری است و نیاز به زمان بیشتری دارد نسبت به دستوراتی که با پاراف و تصمیم های اداری حل خواهد شد زودتر پیگیری شود.

در ادامه این جلسه مجید درویشی معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان اظهار کرد: ارتباط شهرداری همدان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ارتباط تنگاتنگی است و بخش عمده فعالیت هایی که در حوزه شهری انجام می شود در زمینه فرهنگی و هنری است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شهرداری در بحث برگزاری جشنواره از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد، افزود: اگر نشاط اجتماعی در سطح شهر ایجاد شود، در سایر بخش ها هم شاهد بهبود امور خواهیم بود. برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تمام امکانات شهرداری را در اختیار خواهیم گذاشت.

 

در این جلسه هادی فیض منش معاون امور هنری و سینمایی، علی مرادی نور معاون اداری مالی و اعضای ستاد اجرایی جشنواره نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار