181452
۲۴ مهر ۱۳۹۷

۳۳۵ قصه‌گو در جشنواره قصه‌گویی ایلام شرکت کردند

دبیر جشنواره استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: ۳۳۵ اثر قصه‌گویی از گروه‌های مختلف سنی نوجوان تا کهنسال به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی در ۲ بخش تخصصی و ۹۰ ثانیه‌ای ارسال شد.

به گزارش کودک پرس ، ملوک هاشمی در اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: بعد از فراخوان شرکت در جشنواره که از 2 مرداد تا 25 شهریور در 18 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام مربیان و بچه های عضو کانون و نیز خانواده های بچه ها در این فراخوان مشارکت داشتند.

وی افزود: در بخش قصه گویی 90 ثانیه ای 232 اثر به دبیرخانه قصه گویی ارسال شد که امر داوری و انتخاب قصه های برتر مستقیم بر عهده ستاد مرکزی جشنواره و در تهران انجام می شود که در این بخش قصه گوها یک حکایت یا زندگی خود را در 90 ثانیه تعریف می کنند.
هاشمی یادآور شد: حوزه تخصصی در بین گروه های زنان و مردان، نوجوانان و مادربزرگ ها و پدربزرگ ها برگزار شد نیز در قسمت زنان و مردان 36 نفر شرکت کردند که 95 درصد این شرکت کنندگان را مربیان مراکز کانون تشکیل داده اند.

وی گفت: در بین نوجوانان دختر و پسر هم 62 نفر و در میان گروه سنی کهن سال نیز پنج نفر مادربزرگ و پدر بزرگ شرکت کردند که در این 2 رده سنی از هر گروه سه قصه به عنوان برگزیده استانی برای داوری دبیرخانه مرکزی جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه هفت مقاله علمی نیز به دبیرخانه قصه گویی استانی ارسال شد، اظهار داشت: در پایان نیز در اختتامیه جشنواره پنج قصه گوی برتر بخش زنان و مردان نیز انتخاب شدند و به مرحله منطقه ای راه یافتند.

به گفته هاشمی همچنین در راستای تقویت انگیزه در بین مربیان واعضای قصه گوی کانون پنج نفر به عنوان شایسته تقدیر برگزیده شدند و نیز برای ترویج فرهنگ قصه گویی در بین اقشار مختلف جامعه 10 نفر از مربیان و بچه های عضو کانون در سطح مدارس شهر ایلام با مشارکت آموزش و پرورش برای دانش آموزان اقدام به قصه گویی کردند.
به گزارش ایرنا، جشنواره قصه گویی استانی در ایلام با حضور مسئول و ناظر دبیرخانه مرکزی جشنواره طی روزهای 22 و 23 مهرماه در دو نوبت صبح و ظهر برگزار شد.

جشنواره منطقه ای قصه گویی در فاصله زمانی 19 آبان تا هفت آذر در پنج منطقه کشور برگزار می شود و گروه منطقه 2 با حضور استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، لرستان و قم روزهای 22 و 23 آبان ماه به میزبانی استان مرکزی با رقابت 35 قصه گو برگزار و برگزیدگان به جشنواره بین المللی راه می یابند.

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای 22 مرکز ثابت وسیار شهری و روستایی است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار