181433
۲۴ مهر ۱۳۹۷

نشست ادبیات کودک و نوجوان در هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان برگزار شد

نشست نشست ادبیات کودک و نوجوان در آخرین روز از هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نشست ادبیات کودک و نوجوان در آخرین روز از هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور علیرضا محمدیان، مرجان کامیاب به ریاست کلثوم عثمان پور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی سنندج برگزار شد.

کلثوم عثمان پور در این نشست گفت: در شارایط اقتصادی امروز ما گران بودن کتاب غمی مقدس و قابل احترام است.

وی با اشاره به اینکه متخصصان باید نظر و راهکار برای تربیت بهتر کودکان ارائه دهند، عنوان کرد: بی شک هرکسی نمی تواند نویسنده و شاعر بخش کودک باشد.

مرجان کامیاب دکتری زبان و ادبیات فارسی با تخصص ادبیات کودک در این نشست گفت:حوزه ادبیات شامل ادبیات غنایی ، حماسی، تعلیمی  و کودک و‌ نوجوان است.

 

وی با اشاره به اینکه انواع ادبیات در محتوایات با هم متفاوت هستند، افزود: در ادبیات کودک و نوجوان روحیه، روان و سن مخاطب باید در ابتدا شناخته و سپس برای آنها کتاب نوشته شود.

وی با بیان اینکه ادبیات کودک و نوجوان با هم  تفاوت هایی دارد، اظهارداشت:  گذر دنیای کودکی به بزرگسالی رفتن از دنیای معصومیت به تجربه  است.

کامیاب عنوان کرد: کودک از قصه گفتن و لالایی والدینشان لذت می برد و قطعا  نظریه لذت باید با کتاب ،قصه و فیلم همراه باشد.

علیرضا محمدیان از نویسندگان بخش کودک به ویژه کتاب مشهور ماسی خانم که به چاپ بیست و دوم رسید، در این نشست گفت:  هرچه نویسنده به  روح کودکانه نزدیک تر باشد بهتر با کودکان ارتباط برقرار می کند.

 

وی با اشاره به اینکه همیشه درحوزه ادبیات کودک مخاطب وجود دارد، افزود: دو مسئله تولیدکننده شامل شاعر و نویسنده در استان کم داریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون انتشارات قوی در حوزه کودک‌نداریم و این نیز از مشکلات استان ما است.

هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان روز چهارشنبه با حضور جمعی مسئولان کشوری، استانی و تعدادی از مدیران وزارت روشنبیری اقلیم کردستان عراق در محل نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.

 

این دوره از نمایشگاه در ٢٣٠ غرفه برپا شده و علاقمندان می توانند از ١٨ لغایت ٢٣مهرماه صبح ها ساعت ٩ تا ١٢:٣٠ و عصرها هم از ساعت ١٥ تا ٢٠ از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار