181427
۲۴ مهر ۱۳۹۷
از سوی انتشارات مبتکران صورت پذیرفت؛

معرفی ۹ عنوان کتاب تالیفی کودک در فرانکفورت

حسام سبحانی طهرانی، مدیر واحد کودک و نوجوان مبتکران (کتاب‌های میچکا)، از رایزنی‌های موفقیت‌آمیز این انتشارات جهت خرید و فروش اثر در هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حسام سبحانی طهرانی درباره حضور انتشارات مبتکران در نمایشگاه فرانکفورت توضیح داد: حضور کتاب‌های میچکا در این نمایشگاه با سه هدف صورت گرفت. نخست پیگیری مذاکرات قبلی جهت خرید حق انتشار اثر، دوم برگزاری جلسات از پیش تعیین شده و آغاز مذاکرات با ناشران و آژانس‌های ادبی از کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، استرالیا و هلند و در نهایت معرفی آثار به ناشران، آژانس‌ها و مخاطبان.

مدیر واحد کودک و نوجوان مبتکران در ادامه بیان کرد: در نخستین حضور رسمی  کتاب‌های میچکا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ۹ عنوان از آثار تالیفی این انتشارات را به علاقه‌مندان و فعالان حوزه کتاب از سرتاسر جهان معرفی کردیم. درواقع بخشی از ۲۰ ملاقات رسمی ما در این نمایشگاه به معرفی این آثار اختصاص داشت. خوشبختانه با پایان چهارمین روز از این نمایشگاه موافقت‌های اولیه برای فروش برخی از این آثار صورت گرفت.

وی درباره خرید اثر از ناشرانی همچون  Dk (آمریکا)، The quarto (انگلستان) و Minedition (آلمان) نیز توضیح داد: با همکاری آژانس ادبی کیا ملاقات‌هایی با این ناشران ترتیب داده شده بود. در این دیدارها ضمن پیگیری مذاکرات قبلی به توافقات جدید نیز رسیدیم.

این مترجم در ادامه به کیفیت برگزاری هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی کم‌نظیر برای حضور در عرصه‌های جهانی است که قطعا برای بهره‌گیری بیشتر نیازمند پیگیری‌های مستمر در طول سال  است. اگر شرایط قانونی و اقتصادی ایران بیش از امروز برای تعاملات جهانی فراهم بود، قطعا هر نشر بزرگی بایستی دارای یک نیروی تخصصی در این حوزه باشد که متاسفانه اکنون فاصله زیادی تا رسیدن به این نقطه داریم. عدم پذیرش قانون کپی‌رایت توسط ایران، کاهش ارزش پول ملی و بسیاری دیگر از مشکلات، متاسفانه سبب شده بخش قلیلی از ظرفیت نمایشگاه فرانکفورت مورد بهره‌وری قرار گیرد.

به گفته سبحانی طهرانی، نمایندگان کتاب‌های میچکا در طی روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت با ناشران و آژانس‌های ادبی کشورهای کره جنوبی، ترکیه، مالزی، هند و… نیز دیدار کرده‌اند.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار