موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
181424
۲۴ مهر ۱۳۹۷

فراخوان دومین دوره «کتاب سال سبک زندگی» با محوریت کودک و نوجوان

دبیر علمی دومين جشنواره کتاب کودک و نوجوان با محوريت سبک زندگی ايرانی_اسلامی از انتشار فراخوان این جشنوراه خبرداد و گفت: ۱۲ محور محتوایی اعلام شده که علاقه‌مندان باید آثار خود را تا نیمه آبان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام محی‌الدین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی دومین جشنواره کتاب کودک و نوجوان با محوریت سبک زندگی ایرانی_اسلامی اظهار داشت: فراخوان دومین جشنواره کتاب کودک و نوجوان با محوریت سبک زندگی ایرانی_اسلامی به همراه پوستر جشنواره به زودی منتشر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره نخست سال گذشته با موضوع کتاب سال سبک زندگی است که با محوریت مباحث عمومی سبک زندگی برگزار شد، گفت: این جشنواره امسال با محوریت کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود، برگزار کننده این جشنواره دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است و میز تخصصی سبک زندگی که در دفتر تبلیغات فعال است.

به گفته شیخ‌الاسلامی، محور اصلی در میز تخصصی سبک زندگی مصرف کالاهای فرهنگی و اصلاح الگوی مصرف است و با توجه به اینکه یکی از کالاهای فرهنگی کتاب است، ما دو هدف را دنیال می‌کنیم اول جمع آوری آثار با محوریت سیک زندگی و گردآوری بانک اطلاعاتی و پرداختن به کتاب به عنوان کالای فرهنگی و تشویق آثاری که با این محوریت تولید شده است. امسال با محوریت کودک و نوجوان کار را آغاز می‌کنیم، اما قالب‌هایی چون؛ رمان تالیف و ترجمه، داستان کوتاه تالیف و ترجمه، شعر، متن ادبی، تک نگاشت ویژه نوجوان تالیف و ترجمه، متن علمی و مهارتی ویژه نوجوان تالیف و ترجمه مدنظر است.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی با تاکید بر محتوای تولیدات به ۱۲ محور اشاره کرد و گفت: در حوزه محتوا هم ما ۱۲ محور را دنبال می‌کنیم چنانچه کتاب‌ها با این محورها باشد در جشنواره شرکت داده می‌شود. الگوی پوشش و زیبایی، الگوی سلامت، الگوی تغذیه، الگوی خانه و مسکن، الگویتحصیل و اندیه ورزی، الگوی مناسک مذهبی، الگوی تفریح و اوقات فراغت، الگوی معاشرت، الگوی مصرف اقتصادی، الگوی مصرف فرهنگی، الگو کسب و کار و الگوی جامعه پذیری و تعامل با قانون.

 

وی ادامه داد: این موضوعات باید در قالب‌ای مطرح شده ارائه شده باشد، امیدواریم تا یک ماه آینده یعنی ۱۵ آبان آثار به دبیرخانه واصل شود.

دبیر علمی دومین جشنواره کتاب کودک و نوجوان با محوریت سبک زندگی ایرانی_اسلامی به دوره گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته در اولین دوره هزار اثر واصل شد که ۱۲ کتاب از میان آنها شایسته تقدیر و تحسین شناخته شد. امسال نیز در اسفند ماه و همزمان با میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) این مراسم برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار