181326
۲۳ مهر ۱۳۹۷

آغاز طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌های فارس

طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی و حاشیه شهرهای استان فارس با هدف رفع مشکلات تغذیه‌ای و افزایش حمایت از کودکان همزمان با هفته کودک در شیراز آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ،  مدیرکل بهزیستی استان فارس در آیین آغاز به کار این طرح که در روستامهد سباء در روستای شاپورجان شهرستان شیراز برگزار شد، گفت: 17 هزار کودک روستایی و حاشیه شهر در سراسر کشور از این طرح بهره مند هستند.
سید مرتضی موسوی افزود: در استان فارس از 40 هزار کودکی که در مهدها حضور دارند 16700 کودک یعنی حدود 40 درصد از کودکان از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.
وی ادامه داد: این طرح با هدف ترویج تغذیه مطلوب در بین کودکان مناطق محروم و نیز رفع مشکلات جسمی ناشی از سوء تغذیه احتمالی در بین این کودکان اجرا می شود.
مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: این طرح کار بسیار خوب، ارزشمند و بر اساس یافته های علمی و بر اساس نیاز جامعه است که با اجرای آن کالری مورد نیاز کودکان تامین می شود.

وی بیان کرد: در مسیری که هدف همه ما است آموزش مهارت و رشد جسمی بر اساس همین یافته ها شکل می گیرد و باید تلاش کنیم کودکان در مهدهای کودک از این امتیاز محروم نکنیم.

موسوی بر اثربخشی طرح یک وعده غذای گرم تاکید کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط عزیزان مراکز بهداشت 73 درصد از کودکانی که از این طرح بهره مند شده بودند از نظر رشد جسمانی و اموزشیموفق تر بودند.
مدیر کل بهزیستی استان فارس با اشاره به سرانه 2200 تومنی برای هر کودک در این طرح اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت های موادغذایی، سرانه در نظر گرفته شده، برای این طرح کافی نیست و پیشنهاد دادیم این مبلغ حداقل 3000 ریال افزایش یابد تا طرح قابلیت خود را نشان دهد.

موسوی با اشاره به فعالیت های سازمان بهزیستی در جهت رفع موانع پیشرفت و رشد جامعه نیز اظهار کرد: ما همه لایه های جامعه را در نظر گرفته ایم از همین رو اجازه نمی دهیم کسی به دلیل عدم توانایی پرداخت از تحصیل محروم شود و از این رو سازمان بهزیستی یارانه هایی را برای رفع این مشکل در نظر گرفته که کسی از تحصیل بازنماند.

 

اجرای طرح توزیع یک وعده غذای گرم در 67 روستامهد شیراز

رییس اداره بهزیستی شهرستان شیراز نیز در این مراسم گفت: در 67 روستامهد شیراز 2323 کودک از خدمات طرح توزیع یک وعده غذای گرم بهره مند می شوند.
حمید آذرمی بر اهمیت این طرح تاکید کرد و گفت: چند طرح توسط سازمان بهزیستی ارائه شده و با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه در زندگی مردم موثر بوده است که یکی از این طرح ها “یک وعده غذای گرم” است.
وی این طرح را بی نظیر دانست و بیان کرد: کارکنان شبکه درمان موفق القول هستند که این طرح تفاوت رشد بین کودکان شهر و روستا را کاهش داده است.
آزرمی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که این طرح با قدرت، خوب و مطلوب اجرا گردد تا کودکان دچار نارسایی جسمی نشوند و بدن سالم داشته باشند تا بتوانند فالیت های بهتر و مثمر ثمرتری داشته باشند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شیراز به برنامه های سازمان بهزیستی در هفته کودک اشاره کرد و بیان کرد: پایگاهها امسال در گرامیداشت هفته کودک فعالتر بودند و کارشناسان بر خلاف سال های گذشته امسال جامعه را در گرامیداشت این روز و هفته دخیل کردند.
آزرمی تاکید کرد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی، امسال اداره بهزیستی شهرستان شیراز تمام فعالیت های فرهنگی را پررنگ تر برگزار کرد.
راضیه بذرافشان مدیر و موسس مهدروستای سباء نیز در این مراسم به تشریح فعالیت ها و برنامه های این مهدروستا در سال جاری پرداخت.

 

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار