181292
۲۳ مهر ۱۳۹۷

برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی در سمنان

همایش سه ساله‌های حسینی ویژه سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) با حضور صدها زن و کودک یکشنبه شب در نقاط مختلف استان سمنان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در این آیین که با حضور دختران سه ساله با سربندهای سبز منقش به یا رقیه (سلام الله علیها) ،لبیک یا حسین(علیه السلام)، یا زینب (سلام الله علیها) و … بود بانوان شیفته خاندان عصمت و طهارت این استان با پهن کردن سفرهای نذری، ایام شهادت حضرت رقیه (علیه السلام) را در فضایی معنوی و حز« آلود گرامی داشتند.

هدف از این مراسم بزرگداشت نام آور سه سال ای است که با وجود سن کم درس زندگی داد تا عشق به پدر، مولا، خدای متعال و اعتلای دین مقدس اسلام از زندگی این بزرگ دخت گرامی امام حسین (علیه السلام) به منصه ظهور برسد.

عاشورا سراسر درس است و حتی سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) نیز درسی برای آزاد مردان و زنان دنیا که بدانند ایستادن چیست و پیام شهادت این سه ساله امام چه می تواند باشد درسی که امروز باید از مقاومت آن حضرت در برابر ظالمان در خرابه شام گرفت، این است که حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزئی جدا نشدنی از فرهنگ حسینی است حتی تا پای جان و امروز زنان و دختران ما باید از رقیه(سلام الله علیها) الگو بپذیرند.

همایش بزرگ سه ساله های حسینی در سمنان با حضور قریب دو هزار نفر از بانوان و کودکان در مسجد الزهرا (سلام الله علیها) این شهر برگزار شد.

استاد حوزه علمیه سمنان در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها )گفت: این همایش با هدف تبیین سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در جامعه به ویزه در بین نونهالان برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدجلال احمدپناهی، با تبیین فلسفه قیام عاشورا و دلایل همراهی اعضای خانواده با حضرت سیدالشهدا در قیام کربلا، مردمی بودن را مهمترین ویژگی جریان عاشورا دانست وگفت: با گذشت سالهای متمادی از این حرکت تاریخی، قیام عاشورا همچنان زنده و بالنده است و دلها را در سراسر جهان به خود جلب می کند.

وی حضور کودک خردسال و افراد مسن در بین شهدای کربلا را مهمترین عامل مردمی بودن این قیام ذکر کرد و گفت: امام حسین (علیه السلام) قیام عاشورا را دو مرحله ای طراحی کرده بود و حضور بانوان و اعضای خانواده به خصوص حضرت زینب (سلام الله علیها) در این حرکت موجب ماندگاری و انتقال عظمت قیام عاشورا شد.

مداحی و بیان مصیبت در شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) از دیگر برنامه های همایش سه ساله های حسینی در سمنان بود.

همچنین به همین مناسبت همایش های دیگر در سایر شهرهای استان سمنان با حضور قریب 15 هزار نفر از قشرهای مردم به ویژه بانوان و دختران خردسال سه ساله برگزار شد.

سوگواره عاشورایی “آتش و عطش” ویژه شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) ازدیگر برنامه هایی بودکه یکشنبه شب در تالار هلال احمر سمنان با حضور قشرهای مردم برگزار شد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار