181265
۲۳ مهر ۱۳۹۷
رواق خواهران آستان مقدس فاطمی (سلام‌الله علیها) برگزار می‌کند؛

بازخوانی ۷ کتاب و رُمان عاشورایی در طرح «نوجوان کتابخوان – نوجوان فهیم»

مسؤول واحد فرهنگی رواق خواهران حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (سلام‌الله علیها)، از بازخوانی ۷ کتاب و رُمان عاشورایی در دوره پاییزه طرح «نوجوان کتابخوان – نوجوان فهیم» در این آستان مقدس خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مریم شهبازی با اعلام این خبر افزود: پس از استقبال خوب دختران نوجوان از دوره تابستانی این طرح که در آن 9 کتاب ارزشمند و از جمله کتاب‌های «سلام بر ابراهیم» و «تن تن و سندباد» به عنوان کتاب‌های مورد توجه رهبر معظم انقلاب بازخوانی شد بر آن شدیم تا دوره پاییزه را هم به کتاب‌ها و رُمان‌های ارزشمندی درباره عاشورا و اربعین اختصاص دهیم تا رهنمود مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه ویژه به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به ویژه ادبیات داستانی و رُمان هم در این طرح لحاظ شده باشد.

وی ادامه داد: یکی از کتاب‌هایی که برای دوره پاییزه انتخاب و معرفی شده است کتاب «نامیرا» نوشته صادق کرمیار از انتشارات نیستان است که علاوه بر تقدیر در جایزه ادبی جلال آل احمد، به عنوان اثر برگزیده جشنواره کتاب دین هم انتخاب شده است. این کتاب درباره فضای فتنه گون قبل از وقوع حادثه عاشوراست و حضرت آقا هم درباره اش فرموده اند که هر کس می خواهد فتنه اخیر را بشناسد این کتاب را بخواند کتابی که نامش ریشه در عبارت والای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» دارد.

 

این فعال فرهنگی از «توضیح الرسائل کربلا» به عنوان دیگر کتاب انتخاب شده برای این طرح نام برد و گفت: این کتاب که به قلم سید علی اصغر علوی و با همکاری محمد غلام نوشته شده از این نکته سخن به میان می آورد که چگونه از دل 18 هزار نویسنده نامه دعوت به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، چندین هزار قاتل به وجود آمد کتابی که به همت نشر سدید (بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) منتشر شده است.

وی یادآور شد: دو کتاب دیگر انتخاب شده برای این طرح، رُمان‌های «برادر من تویی» داود امیریان درباره زندگی حضرت عباس بن علی (علیه‌السلام) از انتشارات کتابستان معرفت و همچنین «سقّای آب و ادب» از سید مهدی شجاعی از انتشارات نیستان درباره همان حضرت است.

مسؤول واحد فرهنگی رواق خواهران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) با معرفی سه کتاب دیگر انتخاب شده برای این طرح بیان کرد: «ابدی» به عنوان داستانی کوتاه درباره ادبیات پایداری و شهادت به قلم مهدی صفری و نشر شهرستان ادب، «شَمّاس شامی» به عنوان رُمانی از مجید قیصری و نشر افق درباره حوادث پس از واقعه کربلا و همچنین «پادشاهان پیاده» به عنوان خُرده روایت‌هایی از زیارت اربعین با گردآوری محمدعلی جعفری و بهزاد دانشگر و همت نشر عهد مانا، دیگر کتاب‌های دوره پاییزه طرح «نوجوان کتابخوان – نوجوان فهیم» است.

شهبازی در عین حال گفت: دختران نوجوان علاقمند به شرکت در این طرح فرهنگی تا 25 آذر ماه فرصت دارند تا ضمن مراجعه به بالکن شرقی شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر، پازل کتابخوانی مخصوص خود را دریافت دارند و با مطالعه یک یا تعدادی از این کتاب‌ها، روند تکمیل این پازل را طی کنند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 025337175443 و 025337175538 تماس حاصل کنند.

وی همچنین اعلام کرد: برنامه ریزی پایان این طرح به این صورت است که شرکت کنندگان در جشن کتاب روز 26 آذر سال جاری و همزمان با ایام سالگرد ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) شرکت می کنند تا برگزیدگان طرح، جوایز خود را دریافت دارند.

 

شهبازی اظهار کرد: امیدواریم طرح «نوجوان کتابخوان – نوجوان فهیم» برای دوره زمستانه هم طی یک ماه آینده برنامه ریزی و اطلاع رسانی شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار