181237
۲۳ مهر ۱۳۹۷

نفرات برتر جشنواره قصه‌گویی در آذربایجان غربی معرفی شدند

مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در آذربایجان غربی با حضور ۶۳ نفر در سه بخش رقابتی به مدت ۲ روز در ارومیه برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به کار خود خاتمه داد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان غربی در حاشیه آیین اختتامیه این جشنواره گفت: افسانه بازیار از مهاباد، اکبر پوررسول از چالدران، سمیرا رحیمی از میاندوآب، توحید اسکندر زاده از نقده و شیدا نصرتی از مهاباد نفرات راه یافته به مرحله مقدماتی بخش زنان و مردان هستند.
جواد زاهدی ادامه داد: مینا محمد علیزاده از ارومیه نیز در بخش زنان و مردان شایسته تقدیر شناخته شد.
وی با اشاره به نفرات راه یافته به مرحله منطقه ای بخش دختر و پسر بیان کرد: در این بخش نارین فرجی و فروزان امینی هر 2 از مهاباد و فاطمه محمد خانی از ارومیه به مرحله بعد راه یافتند.

وی ادامه داد: همچنین ثریا پسوه ای از مهاباد، غزاله آریانا از ارومیه و معصومه قاسمی از خوی نفرات قابل تقدیر شناخته شدند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان غربی افزود: در بخش پدربزرگ و مادربزرگ نیز زهرا عنبری مقدم از خوی، صبور شریفی از ارومیه و سلطان علی دریادل از خوی به مرحله منطقه ای راه یافتند.
زاهدی اضافه کرد: 24 نفر در بخش «دختر و پسر»، 33 نفر در بخش «زن و مرد» و 6 نفر در بخش «پدربزرگ و مادربزرگ» به مدت 2 روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش ایرنا 11 نفر به مرحله منطقه ای این رویداد فرهنگی که 19 و 20 آبان در اردبیل برگزار خواهد شد، راه پیدا کردند، سه نفر از بخش «دختر و پسر»، پنج نفر از بخش «زن و مرد» و سه نفر از بخش «پدربزرگ و مادربزرگ» جهت حضور در مرحله منطقه ای این جشنواره انتخاب شدند.
امروزه نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی، پرورش سبک زندگی اسلامی – ایرانی، احیا سنت ها و آیین های فرهنگی، تاریخی، بومی و محلی مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گرفته است.

قصه گویی علاوه بر ایجاد آرامش به شکوفایی، بیداری و نشاندن بذر مطالعه در استعدادهای بالقوه کودکان منجر می شود؛ قصه گویان به منظور تاثیرگذاری بهتر از ابزارها و رنگ های مختلف و فن بیان در این جشنواره استفاده می کنند.
23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی به 60 هزار عضو این نهاد خدمات ارایه می کند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار