181174
۲۲ مهر ۱۳۹۷

۵۳۰۰ کودک در مراغه غربالگری شنوایی و بینایی شدند

رئیس اداره بهزیستی مراغه با اشاره به اجرای طرح غربالگری جسمی کودکان زیر ۶ سال این شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۳۰۰ کودک غربالگری شنوایی و بینایی شدند.

به گزارش کودک پرس ، شهین صادقی افزود: در این مدت، 2500 کودک در مراکز شنوایی سنجی غربالگری شنوایی و 2800 کودک نیز غربالگری بینایی شده اند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 1260 دانش آموز دختر و پسر مقاطع مختلف تحصیلی در کلاس های پیشگیری از معلولیت ها با حضور کارشناسان بهزیستی شرکت کرده اند.
وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد نیز با همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در مدارس و پایگاه های سلامت اجتماعی شهر از جمله فعالیت های این سازمان در بخش پیشگیری بوده است.

صادقی گفت: هم اکنون چهار پایگاه سلامت اجتماعی در محلات انزاب، زینال آباد، عشرت آباد و روستای نرج آباد توسط بهزیستی این شهرستان ایجاد شده و خدمات مشاوره ای و اجتماعی به شهروندان و مردم ارائه می دهد.

وی افزود: در این پایگاه ها برای 300 نفر از مراجعان آموزش های پیش از ازدواج و خانواده ارایه داده شده است.
وی ادامه داد: همچنین 2118 جلسه مشاوره طلاق برای زوج های در آستانه و یا متقاضی طلاق ارائه شده تا از این طریق از حادث شدن این معضل اجتماعی کاسته شود.

صادقی با اشاره به حمایت بهزیستی از اقشار نیازمند و کم بضاعت جامعه اضافه کرد: بهزیستی شهرستان آماده حمایت مادی از خانواده های نیازمندی است که نیاز به دریافت عینک طبی یا جراحی چشم دارند.

هم اکنون حدود 15 هزار نفر از خدمات اجتماعی و حمایتی بهزیستی در مراغه برخوردار هستند.

 

شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار