181015
۲۲ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی:

۱۰ هزار کودک و نوجوان از برنامه‌های هفته ملی کودک بهره‌مند شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در طول هفته ملی کودک، ۱۰ هزار کودک از برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، مسابقات و … مراکز تحت پوشش این نهاد بهره‌مند شدند.

به گزارش کودک پرس ، طاهره حمیدی در دیدار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته ملی کودک اظهار کرد: همه هستی ما بر مدار حسین علیه السلام می گذرد و گودال قتلگاه مرکز جهان است.

وی با اشاره به اینکه از 14 تا 20 مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری دستگاه ها مختلف در این هفته برنامه هایی را برگزار می کند و هدف از اجرای این برنامه برجسته سازی دوران کودکی، ارتقای افکار جامعه نسبت به حقوق کودکان و ایجاد فضایی بانشاط برای مخاطبان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد هفته ملی کودک آموزه های عاشورایی، صرفه جویی و حمایت از کالای ایرانی است، گفت: اجرای بیش از 400 عنوان برنامه به مناسبت هفته ملی کودک در استان پیش بینی شده است.

حمیدی ادامه داد: برگزاری کارگاه های کاهش آسیب های اجتماعی، جشنواره فرهنگی و هنری، اجرای مسابقات مختلف، عیادات از کودکان در بیمارستان، تجلیل از فرزندان شهدا، دیدار کودکان با خانواده جانبازان و شهدا، اهدای کتاب، برپایی ایستگاه نقاشی و نذر کتاب از جمله برنامه ها هفته ملی کودک است.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 هزار کودک و نوجوان در برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان شرکت کرده اند، گفت: در حال حاضر 36 هزار نفر عضو کودک و نوجوان داریم که از این تعداد 13 هزار کودک و نوجوانان مناطق روستایی و عشایری هستند که توسط کتابخانه های سیار از فعالیت ها کانون پروش فکری بهره مند می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان استان در حشنواره رضوی خوش درخشیدند، افزود: تعداد یک هزار و 300 نفر از کودکان و نوجوانان استان یک هزار اثر در هشت بخش تولید کردند که به نسبت سال قبل 39 درصد رشد داشتیم.

حمیدی یادآور شد: جشنواره رضوی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ و سبک زندگی رضوی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 59 هزار جلد کتاب از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امانت گرفته شده است، اظهار داشت: هم اکنون 80 جلد کتاب در کتابخانه ها سیار روستایی کانون پرورش فکری استان وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در ایام اربعین سال گذشته اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان 700 اثر را به کربلا فرستادند که در حاشیه مراسم پیاده روی اربعین توزیع شد و امسال نیز کتای های کانون پرورش فکری در موکب فرهنگی کاظمین خواهد بود.

حمیدی با اشاره به اینکه امسال برنامه هایی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش بینی شده است، افزود: بعد از انقلاب رشد قابل توجهی در بحث کانون های پرورش فکری استان داشته ایم.

به گفته وی قبل از انقلاب دو مرکز کانون پرورش فکری در بیرجند و طبس با 300 عضو فعال بوده اما اکنون در تمام شهرستان ها کانون پرورش فکری وجود دارد و 36 هزار نفر عضو این کانون ها هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هفته ملی کودک یادواره 23 عضو شهید کانون پرورش فکری در بشرویه برگزار شده است، گفت: سردیس شهدای کانون توسط اعضا ساخته شده است که تعدادی از آنها امروز رونمایی می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم حرکت نمادین کاروان کتابخانه های سیار روستایی از محل دفتر امام جمعه انجام شد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار