181009
۲۲ مهر ۱۳۹۷
برگزیدگان نامه‌نگاری جهانی ۲۰۱۸ تقدیر شدند؛

هدایت پیام دانش‌آموزان به سوی آزادگان جهان/ ۲۱ اصفهانی در بین ۱۰۰ برگزیده مسابقه نامه‌نگاری

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیام دانش‌آموزان باید به آل‌سعود باشد که چرا ۱ میلیون کودک و نوجوان یمنی در محاصره باشد و هر روز زخمی و شهید شوند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه نامه‌نگاری جهانی 2018 اظهار کرد: خوشحال هستیم که از 12 هزار نفر 100 نفر انتخاب شده‌اند و از 100 نفر 21 نفر از استان اصفهان هستند که نفر اول هم از این استان است.

وی افزود: مفتخریم در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دانش‌آموزانی را داریم که پیام‌شان را به مردم ایران و مسؤولان و به دنیا با قلم خودشان منتقل می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ملتی هستیم که معتقد به فرامین دینی و صاحب قدرتی هستیم که مقام معظم رهبری در جمعیت 100 هزار نفری 3 مسأله مهم را در نظر گرفتن که عظمت ملت ایران، اقتدار ایران و شکست ناپذیری ایران که دشمنان می‌خواهند این مسائل را زیر سوال ببرند.

 

وی تأکید کرد: پای ارزش‌هایمان هستیم و می‌خواهیم این عظمت و اقتدار را در دنیا حفظ کنیم؛ شرایط پست یک شرایط مهم است و اداره پست و وزارت ارتباطات با مسلح به سلاح روز جهان برای انتقال پیام به دنیا باشند و از مدیرکل می‌خواهیم اگر ابتکاراتی دارند، انجام دهند.

سالک در ادامه گفت: باید هرکجا می‌توانیم حضور داشته باشیم و هرکجا مظلومی باشد، ایران در آن‌ حضور دارد؛ اگر روزی رژیمی صهیونیستی می‌گفت نیل تا فرات ولی امروز گرفتار مردم خودش فلسطین است و امروز رژیم صهیونیستی در آستانه شکست و فروپاشی است و فقط باید ما روی ارزش‌هایمان پافشاری کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: پیشنهاد دادم که از پیرترین پستچی با حضور در منزلش تقدیر و تشویق انجام شود.

وی در مورد موضوع مسابقه که «نامه‌ای هستی که در زمان می‌توانید جابجا شوید» گفت: این موضوع جالبی است که پیام‌های مختلفی را در خود دارد؛ بهترین نامه باید حاوی پیامی به مسؤولان باشد و به دنیا پیام ایران را برساند.

سالک ادامه داد: مخاطب این پیام از افراد دور و بر هستند تا برسد به مسؤولان شهر و کشور و در نهایت هم آزادگان جهان؛ کسانی که برای خروج از ظلم درحال تلاش هستند و پیام شما باید به مردم مظلوم و به دفاع از دختر 12 ساله‌ای باشد که چند روز پیش شهید شد.

 

وی اضافه کرد: پیام شما باید به جوانان سیاه‌پوستی باشد که دچار ظلم شده‌اند؛ پیام شما باید به آل‌سعود باشد که چرا یک میلیون کودک و نوجوان یمنی در محاصره باشد و هر روز زخمی و شهید شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: پیام شما باید به مردم آلمان و فرانسه باشد که چرا در زمان جنگ 8 ساله بمب‌های شیمیایی را به عراق فروختند و مردم این کشورها باید از مسؤولانشان مطالبه کنند.

وی مطرح کرد: مخاطبان شما دسته‌بندی شده است؛ همچنین پیام شما باید الهی باشد که به برکت اسلام دست‌مان در این موضوع باز است و محتوای این پیام باید حمایت از مظلوم باشد و باید تلاش شود پیام شما حاوی بصیرت برای پدران و مادران و همه آزادگان دنیا باشد.

 

سالک بیان کرد: بیش از 160 آیه در مورد بصیرت در قرآن داریم که باید انس‌مان با قرآن بیشتر شود؛ با روسای دانشگاه‌های دنیا مکاتبه کنید که آن‌ها آماده پذیرش دین و اسلام شما هستند.

وی ادامه داد: بهترین نامه را می‌توانید در مورد دست‌آوردهای انقلاب تهیه کنید؛ امسال دانش‌آموزان رباتیک ما در دنیا رتبه آورده است و چه اشکالی دارد که دانش‌آموزان این دست‌آوردها را به دنیا ببرد و ما آن‌ها را به دنیا معرفی کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظرفیت‌های داخلی دانش‌آموزی را به ایران و خارج از ایران معرفی کنیم؛ 40 سال از پیروزی انقلاب گذشته است و تسخیر فضا داشتیم و بخش عظیمی از دنیا را ایران و جوانان آن دارند رقم می‌زنند.

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به مدارس اصفهان می‌رویم و پتانسیل‌های بی‌نظیری داریم که باید یک سرمایه‌گذاری روی این پتانسیل‌ها شود.

 

خانواده باید محل اول تعلیم و تربیت دانش‌آموز باشد

علی اکبر کمالی در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه نامه‌نگاری 2018 اظهار کرد: از حضور خانواده‌های دانش‌آموزان و از خود دانش‌آموزان که در این جمع شرکت کرده‌اند و افتخار می‌کنیم به کاری که شما در استان اصفهان رقم خورده است، آرزوی موفقیت در تمامی مراحل دارم.

وی افزود: استان اصفهان در تمامی زمینه‌ها پیشتاز است و همان‌طور که 10 درصد از شهدای جنگ متعلق به استان اصفهان است، تعداد زیادی از دانش‌آموزان اصفهانی هم گوی سبقت را از هم‌نوعان خود ربوده‌اند و این انتظار از چنین استانی هم هست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: باید بتوانیم که با تأسی از اهل البیت سرآمد دانش‌آموزان کشور و حتی دنیا باشیم و امید است در سال آینده این 21 درصد، به 50 درصد برسد.

 

وی مطرح کرد: زمانی که این دستورالعمل به آموزش و پرورش آمد، در مدارس توسط معلمان تلاش کردند و این نشان می‌دهد که کلاس‌های انشای ما موفق انجام شده است.

کمالی عنوان کرد: باید دانش‌آموزانی خلاق داشته‌ باشیم که بتوانند آینده ایران را بسازند و موجبات توفیقات روزافزون برای کشور فراهم کنند؛ باید سرعت‌مان شتاب پیدا کند.

وی ادامه داد: شعارمان امسال در آموزش و پرورش تاکید به حضور خانواده‌ها دارد و اگر خانو‌اده‌ها در کنار دانش‌آموزان حضور نداشته باشند، این اتفاقات رقم نخواهد خورد و خانواده باید مکان اول تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خطاب به دانش‌آموزان نیز گفت: از فرصت‌هایتان نهایت استفاده کنید و موفقیت امروز شما نشان می‌دهد که شما به خوبی از وقت خود استفاده کردید.

 

21 نفر 100 برگزیده مسابقه نامه‌نگاری 2018 از اصفهان هستند

حمید باقری در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه نامه‌نگاری 2018 اظهار کرد: در 146 سال پیش 22 کشور باهم قرار گذاشتند تا تحت آن قرار مراودات پستی انجام دهند و از همان‌جا اتحادیه پست شکل گرفت.

وی افزود: در سال 1256 ایران به این مجمع پیوست که حدود 190 عضو دارد و هرساله یک مسابقه را برای کشورهای عضو طراحی می‌کند.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان مطرح کرد: موضوع مسابقه انتخاب شد تا از دانش‌آموزان با حداکثر سن 15 سال حدود 12 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند؛ تعداد شرکت‌کنندگان اصفهانی بسیار خوب بود و پس از تشکیل کمیته داوری در تهران ایجاد شد و 100 نفر را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.

 

وی ادامه داد: 21 نفر از این تعداد از استان اصفهان بود و نفر اول از استان اصفهان بود که امیدواریم این نامه بتوان در این مسابقه جهانی هم مقام بیاورد.

باقری عنوان کرد: افتخار می‌کنم در استانی حضور دارم که چنین استعدادهای در سطح استان حضور دارند؛ پدرها می‌دانند که در گذشته مکاتبات از طریق نامه‌ها بود و امیدواریم بتوانیم این مکاتبات نوشتاری را ادامه دهیم.

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان گفت: افتخار داریم که برای دومین سال نفر اول این مسابقه از استان اصفهان است و امسال محمدفاضل ذبیحی جلالی به عنوان بهترین نامه انتخاب شد.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه از نفر اول و همچنین نفرات برگزیده تقدیر به عمل آمد و به نفر اول از سوی پست جمهوری اسلامی ایران یک تمبر طلا، یک تمبر نقره و همچنین کارت هدیه‌ای اهدا شد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار