موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
180732
۱۹ مهر ۱۳۹۷

مرتضی حاتمی از شاخ بلوطی برای نوجوانان می‌گوید

مرتضی حاتمی، نویسنده کودک و نوجوان، از انتشار مجموعه بازآفرینی برای نوجوانان خبر داد و گفت: این مجموعه با عنوان «شاخ بلوطی» به زودی از سوی نشر هشت منتشر می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مرتضی حاتمی از انتشار مجموعه بازآفرینی برای نوجوانان خبر داد و گفت: «شاخ بلوطی» شامل پنج حکایت بازآفرینی شده از ادبیات شفاهی غرب کشور و ادبیات کلاسیک است که برای مخاطبان نوجوان آماده شده و به زودی از سوی نشر هشت منتشر خواهد شد.

نویسنده رمان نوجوان «راز کوچه باغ هفت توت» ادامه داد: مخاطب نوجوان، دنیایی متفاوت و در حال تغییر دارد و توجه به نوع نیازهای روانی و مطالعاتی آنان به فراست و دقت کارشناسی نیاز دارد.

به گفته حاتمی،‌ بازآفرینی از ادبیات شفاهی و کلاسیک علاوه بر آن که در انتقال مفاهیم اخلاقی، آموزشی و تربیتی به جامعه هدف بسیار موثر است، موجب التذاذ ادبی نیز در آنان می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب صحیح منبع برای بازآفرینی برای نوجوانان گفت: نوجوانی مرحله مهمی در تربیت مخاطب و خواننده برای ادبیات بزرگسال در آینده است. هرگاه مخاطب نوجوان در خوانش کتاب و منابع مطالعاتی در مسیر بالندگی و تعالی قرار گیرد، در آینده می‌تواند به کتاب خوانی حرفه‌ای تبدیل شود و این هدف غایی به دست نخواهد آمد مگر آن که به ذائقه مطالعاتی او توجه شود.

به گفته حاتمی، در ادبیات شفاهی و کلاسیک آثاری وجود دارد که در تقویت التذاذ ادبی و تحریک ذائقه خوانداری نوجوانان تاثیر فراوان بگذارد.

وی که بیش از ۴۰ عنوان کتاب برای کودکان در قالب بازنویسی و بازآفرینی منتشر کرده، ادامه داد: بایستی تلاش کرد تا آثاری برای نوجوانان بازآفرینی و منتشر شود که بتواند با بخشی از دنیای نوجوانان همراه و همگام و جذابیت‌های محتوایی و بصری داشته باشد.

حاتمی همچنین از نگارش داستان زندگی یکی از شخصیت‌های محبوب سیاسی، اجتماعی و پزشکی دوره پهلوی اول در شهرستان صحنه استان کرمانشاه خبر داد.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار