موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
180723
۱۹ مهر ۱۳۹۷
«محمدمتين نصيری»، ستاره‌ی نوجوان «خنداننده‌شوی۲»:

در مسیر رؤیاهایمان حرکت کنیم!

نیلوفر نیک‌بنیاد: می‌گوید از بچگی الگویش در همه‌چیز خواهر بزرگ‌ترش «مهتا» بوده است.

به گزارش کودک پرس ، مثلاً اگر خواهرش از یک سبک موسیقی یا فیلم خوشش می‌آمده، او هم خوشش می‌آمده و طرفدارش می‌شده. حتی هفته‌نامه‌ی دوچرخه را هم خواهرش به او معرفی کرده بود.

مي‌گويد تفريحش ساززدن است و تصميم دارد بازيگري را به‌صورت حرفه‌اي دنبال مي‌کند، اما نقاشي و موسيقي را هم ادامه خواهد داد.

«محمدمتين نصيري»، همان نوجوان 17ساله‌اي است كه در اين دوره‌ي مسابقه‌ي «خنداننده‌شو» در برنامه‌ي تلويزيوني «خندوانه» حسابي تركاند. او دوسال قبل هم وقتي 15ساله بود براي شركت در خنداننده‌شو تست داده، اما انتخاب نشده بود. او مي‌گويد آن‌زمان از اين موضوع خيلي ناراحت شد و همين ناراحتي باعث شد بيش‌تر تلاش كند و دوباره به برنامه‌ي خنداننده‌شو برگردد.

او اين‌بار توانست با رأي مردمي تا مرحله‌ي يك‌چهارم نهايي و جمع هشت نفر برتر خنداننده‌ها صعود و هواداران بسياري پيدا كند.

 

محمدمتين، تابستان شلوغي داشت و در زمان اجراهايش در خندوانه و بعد هم اجراي فشرده‌ي نمايش «پزشك نازنين» به كارگرداني «اشكان خطيبي»، فرصت زيادي نداشت. براي همين حالا در دومين هفته‌ي پاييز كه فرصت بيش‌تري دارد، به سراغش مي‌رويم تا بيش‌تر با او آشنا شويم و کمي هم از حال و هواي اين‌روزهايش باخبر شويم.

 

  • بگذار در آغاز کار کمي بيش‌تر از خودت بدانيم. به‌عنوان نوجوان، چه تفريح‌ها و علاقه‌هايي داري؟

به‌عنوان تفريح معمولاً ساز مي‌زنم و در زمينه‌ي موسيقي فعاليت مي‌کنم. از بچگي بيش‌تر توي خانه بودم و با بيرون‌رفتن سرگرم نمي‌شدم. همين باعث مي‌شد وقتم را با نقاشي و کارهايي مثل آن بگذرانم. اين‌طوري شد که نقاشي و موسيقي را حرفه‌اي‌تر دنبال کردم.

 

  • در مدرسه چه‌طور؟ کدام درس‌ها را دوست داري و از کدام‌ها خوشت نمي‌آيد؟

به‌نظرم رياضي و فيزيک، هم بد هستند و هم من ازشان بدم مي‌آيد! در رشته‌ي خودمان به درس‌هاي تخصصي مثل طراحي علاقه‌ي بيش‌تري دارم.

 

  • گفتي طراحي. به‌نظر مي‌رسد نوجواني همه‌چيز تمامي، تصويرگري مي‌کني، ساز مي‌زني، خنداننده‌اي و بازيگر. در صفحه‌ات ديدم تصويرگري سه‌بعدي هم انجام مي‌دهي. چه شد که به تصويرگري سه‌بعدي علاقه‌مند شدي؟

از 12سالگي کار تصويرگري سه‌بعدي را شروع کردم. هيچ کلاسي نرفتم. همه‌چيز به صورت خودآموز پيش مي‌رفت. تا اين‌که با کارهاي يک نقاش ايتاليايي به اسم «مارسلو بارنگي» آشنا شدم. اوايل سعي مي‌کردم نقاشي‌هاي او را بکشم، اما کم‌کم به جزييات توجه بيش‌تري کردم و سعي کردم چيزهايي بکشم که او نکشيده است.

 

  • به کتاب و فيلم هم علاقه داري؟

جديداً سعي مي‌کنم کتاب بخوانم. بيش‌تر نمايش‌نامه مي‌خوانم. ديدن انيميشن و فيلم‌هاي سينماي کره را هم دوست دارم.

 

  • علاقه‌ات به سينماي کره و موسيقي کره‌اي (کي‌پاپ) از کجا و چه‌طور شروع شد؟

از بچگي الگوي من در همه‌چيز خواهر بزرگ‌ترم «مهتا» بود. اگر او از يك سبك موسيقي يا فيلم خوشش مي‌آمد من هم خوشم مي‌آمد. حتي هفته‌نامه‌ي دوچرخه را هم او به من معرفي كرد. كي‌پاپ هم همين‌طور، بعد از علاقه‌ي مهتا به اين سبك حس كردم با روحياتم خيلي سازگار است.

گذشته از علاقه‌ بايد بگويم كه صنعت موسيقي كره‌ي جنوبي به‌خصوص نسل جديد گروه‌هاي كي‌پاپ بسيار پيشرفته‌تر و مشهورتر از دهه‌ي گذشته شده و موفقيت‌هاي جهاني زيادي كسب كرده‌اند. هم‌چنين گوش‌دادن به موسيقي كشورهاي مختلف باعث مي‌شود با زبان و فرهنگ آن‌ها آشنا شويم و مردم نسبت به هم مهربان‌تر شوند.

 

  • همکاري‌ات با برنامه‌‌ي اينترنتي «عهد عتيق» چه‌طور اتفاق افتاد؟

سر کلاس‌هاي اشکان خطيبي با دوستم «آريا گازر»، آشنا شدم. آريا، برنامه و روند کاري‌اش را برايم توضيح داد. بعد از ‌آن گاهي در بخش‌هايي که مي‌توانستم به او کمک مي‌کردم.

 

 

 

 

 

منبع: همشهری آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار