180637
۱۹ مهر ۱۳۹۷
مدیر بهزیستی شهرستان زنجان:

شهریه مهدهای کودک طبق درجه‌بندی تعیین می‌شود/ فقط ۲۵۷ کودک روستایی به مهدکودک می‌روند

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۷۶۰ کودک شهری و ۲۵۷ نفر در روستاها پذیرش شده‌اند، گفت: قریب به ۳ هزار کودک در مهدهای کودک شهرستان زنجان هستند.

به گزارش کودک پرس ، رزاق منافی درباره فعالیت‎های مهدهای کودک شهرستان زنجان اظهار کرد: طبق قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی مجوز صدور فعالیت مهدهای کودک به سازمان بهزیستی واگذار شده است.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به فعالیت دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی بیان کرد: از همین رو همه مجوزها و نظارت‌ها در این دفتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 65 مهد کودک در شهرستان زنجان فعال است، تصریح کرد: تعداد مهدهای روستایی نیز پنج باب است.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با بیان اینکه امسال 2 هزار و 760 کودک در شهر و 257 نفر در روستاها پذیرش شده‌اند، گفت: قریب به 3 هزار کودک در مهدهای کودک شهرستان زنجان هستند.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق بهزیستی شهرستان در حوزه کودکان بیان کرد: صدور مجوز و البته نظارت دقیق نیز توسط بهزیستی انجام می‌شود؛ هرچند که در بهزیستی نگاه بر کودک، نگاه نگهداری نیست.

منافی با اشاره به اینکه تربیت کودک و مهارت‌های زندگی از اولویت‌های بهزیستی است، تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان از موضوعات بسیار کوچک آغاز می‌شود؛ اما همین موضوعات توسط بهزیستی بسیار جدی گرفته می‌شود.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه آموزش کودک در مهدهای کودک در اولویت بهزیستی قرار دارد، گفت: بر همین اساس مهدهای کودک سالانه ارزشیابی شده و به آنها ستاره داده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کیفیت نیز در مهدهای کودک مورد توجه است، افزود: شرایط فیزیکی، ایمنی و بهداشت قوانین و مقررات؛ نیروی انسانی و برنامه‌های آموزشی در ارزیابی کیفی مهدهای کودک مورد توجه است.

منافی با اشاره به اینکه شهریه‌ مهدهای کودک بر اساس درجه‌بندی تعیین می‌شود، گفت: همین امر موجب ایجاد رقابت‌ بین مهدهای کودک شده و آنها مجبور خواهند شد که کیفیت خود را بالا ببرند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش کودک در مهدهای کودک باید بر اساس ظرفیت آن صورت گیرد، گفت: البته تاکید ما بر این است که خانواده‌ها نیز کودکان خود را به مهدهای کودک با مجوز که از بهزیستی اجازه فعالیت گرفته‌اند؛ بسپارند.

 

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به نظارت کامل بهزیستی به مهدهای کودک افزود: از همین رو فعالیت خوبی را از سوی مهدهای کودک شاهد هستیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار