موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
180610
۱۸ مهر ۱۳۹۷
غزه؛

هر ماه 10 کودک در غزه از نبود دارو جان می‌دهند!

به گفته رئیس ‌بخش نوزادان بیمارستان شفا در غزه، ماهانه پنج الی10 نوزاد فلسطینی در باریکه غزه به‌خاطر کمبود دارو، جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر«ناصر بلبل» در گفت‌و‌گو با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، به وضعیت نابهنجار کودکان فلسطینی در بیمارستان‌های غزه ‌اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که بخش نوزادان بیمارستان شفا با کمبود شدید دارو و تجهیزات و کادر پزشکی مواجه است.
وی یادآور شد که این بیمارستان به خاطر محاصره نوار غزه، با کمبود شدید دستگاه‌های تنفسی دست و پنجه نرم می‌کند، لذا نوزادانی که مشکل تنفسی و ریوی دارند به خاطر نبود این دستگاه‌ها جان خود را از دست می‌دهند، جدای از آن، هر بخش در این بیمارستان، به بیش از شش پزشک و 20 الی 24 پرستار نیاز دارد. اخیرا نیز یک مقام سازمان ملل گفته است، کمبود و قطع متناوب برق در نوار غزه، زندگی مردم این منطقه را تهدید می‌کند و یک میلیون و 700 هزار نفر از مردم غزه در شرایط اسفناکی به‌سر می‌برند.
زخمی شدن 29 نفر
خبرگزاری فلسطین معا اعلام کرد، در جریان تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینی‌ها در شمال غزه، ۲۹ فلسطینی زخمی شدند، که ۱۱ نفر از آنها با گلوله جنگی زخمی شده‌اند. منابع فلسطینی اعلام کردند که قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به سوی ده‌ها قایق کاروان فلسطینی تیراندازی کرده و تظاهرکنندگان حامی این کاروان دریایی را هم هدف گلوله‌های گاز اشک‌آور قرار دادند. در کاروان دریایی روز دوشنبه، ۳۲ قایق فلسطینی شرکت داشتند.
شکار حماس شده‌ایم
«یائیر شیلگ» کارشناس و نویسنده روزنامه «مکور ریشون» طی اظهاراتی، خاطر نشان کرد که اکنون رژیم صهیونیستی به شکاری در تیررس حماس تبدیل شده است.
وی افزود، حوادث و تحولات پیاپی در نوار غزه نشان می‌دهد که اصطلاح «توان بازدارندگی» به یک کلمه ناخوشایند و کریه تبدیل شده است، زیرا تحولات میدانی در این باریکه، امتحانی برای توان بازدارندگی اسرائیل بوده است. امتحانی که نهایتا در آن شکست خورد و راهبرد تل‌آویو در این منطقه، راه به جایی
نبرده است.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار