موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
180607
۱۸ مهر ۱۳۹۷
پارلمان؛

درخواست پارلمان اروپا از اسرائیل برای توقف نقض حقوق کودکان فلسطینی

پارلمان شورای اروپا از رژیم صهیونیستی خواست به نقض حقوق کودکان فلسطینی بازداشت شده در زندان‌های این رژیم پایان دهد.

به گزارش کودک پرس ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نمایندگان پارلمان اروپا خواستار توقف نقض حقوق کودکان فلسطینی بازداشت شده از سوی رژیم صهیونیستی شدند. این اقدام پس از آنکه لیلیان موری پاسکی، نماینده سوئیس گزارشی را به این پارلمان ارائه کرد و اعضای پارلمان هم پیش نویس طرحی را در رابطه با این گزارشات تصویب کردند، حاصل شد.

در این پیش نویس از تل‌آویو خواسته شده قوانین خود را از طریق همکاری با صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، صلیب سرخ، نهادهای جامعه مدنی و مسئولان مربوطه برای حمایت از حقوق کودکان فلسطینی و پایان دادن به بدرفتاری‌ها با آن‌ها تغییر دهد.

در این طرح از رژیم صهیونیستی خواسته شده که بازداشت کودکان فلسطینی با یورش به خانه‌هایشان، بازرسی شبانه خانه‌ها، بستن چشم‌ و دستبند زدن به کودکان پایان دهد.

همچنین جمعیت پارلمانی شورای اروپا از تل‌آویو خواسته به ملاک‌های شورا درباره حقوق کودکان پایبند بوده و به توافق‌نامه سازمان ملل در این زمینه عمل کند.

همچنین به تل‌آویو توصیه شده تمامی مراحل بازجویی از کودکان فلسطینی را ثبت کرده و در طول بازجویی‌ها اطلاعات را نیز به زبان خودشان به آن‌ها منتقل کند.

همچنین از تل‌آویو خواسته شده، سن مسئولیت قضایی را به ۱۴ سال افزایش دهد و هیچ کودکی تحت هیچ عنوانی بازداشت نشده و تحت پیگرد قضایی قرار نگیرد.

تل‌آویو در سال ۲۰۱۶ همکاری با مجمع پارلمانی شورای اروپا درباره پیش نویس قطعنامه بازداشت کودکان فلسطینی در زندان‌های این رژیم را نپذیرفت.

طبق بیانیه‌ای که هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی، انجمن اسرای فلسطینی و موسسه الضمیر ویژه رسیدگی به امور اسرا و حقوق بشر منتشر کرد، مشخص شد در سپتامبر گذشته این رژیم ۳۷۸ فلسطینی از جمله ۵۲ کودک و ۱۰ زن را بازداشت کرده است.

همچنین طبق این بیانیه تعداد زندانیان زندان‌های رژیم صهیونیستی به حدود ۶ هزار تن رسیده است که از این تعداد ۵۲ نفر زن بوده و یک دختر نوجوان نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. همچنین از این تعداد حدود ۲۰۰ تن کودک هستند و تعداد اسرای فلسطینی که محاکمه‌ای برای آن‌ها انجام نشده است به حدود ۴۳۰ تن می‌رسند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار