180572
۱۸ مهر ۱۳۹۷

بافتن رج‌به‌رج آینده‌ کشور به دست کودکان است/ حضور کودکان در شوراهای شهر

اعضای شوراهای شهر اصفهان، تهران و شیراز، روز جهانی کودک را در کنار کودکان سپری کرده، حقوق شهروندی آنان را متذکر شده و آینده کشور را در دست آنان توصیف کردند.

به گزارش کودک پرس ، اعضای شوراهای شهر به مناسبت روز جهانی کودک به این روز واکنش نشان دادند. سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد با قرائت قرآن توسط یک قاری خردسال آغاز شده و شورای اسلامی شهر تهران نیز میزبان گروه‌های مختلفی از کودکان و نوجوانان این شهر بود.

فریده روشن، عضو شورای شهر اصفهان که روز جهانی کودک را کنار کودکان کم توان ذهنی دبستان شهیدان گذراند، در صفحه اینستاگرام خود نوشت “متاسفانه حقوق شهروندی کودکان نادیده گرفته می‌شود… پرداختن به کودکان و نیازهایشان از ضرورت‌های جامعه است”

زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر تهران نیز عکسی از خود را در یکی از مهدکودک های پایتخت به اشتراک گذاشت و توئیت کرد “‏کودکان سرمایه زندگی اند و ایجاد امنیت و شرایط ایمن برای آنها وظیفه ایست همگانی. مدیریت شهری موظف است با به سازی معابر و ایجاد شرایط متناسب در فضاهای عمومی شهر، فرصت شادی و نشاط را برای کودکان فراهم کند.”

 

 

لیلا دودمان، عضو شورای شهر شیراز نیز در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به شعار هفته کودک در ایران «آینده را باید ساخت» نوشت “با توجه به شعار هفته‌ی ملی کودک، در طراحی پوستر این هفته یک دختر و یک پسر به نمایندگی از همه‌ی کودکان کشور مشغول بافت فرشی با نقش ایران هستند که نشان از بافتن رج‌به‌رج آینده‌ی کشور به دست کودکان دارد. وضعیت زندگی، رشد و بالندگی کودکان روشن ترین نشانه توان هر جامعه است. هیچ تلاشی ارزشمند تر از بخشیدن فرداهایی روشن به کودکان وجود ندارد. چرا که کودکان شهروندان شریفی هستند که می توانند در ساختن آینده ای بهتر یار و یاورمان باشند. پس بیایید روز جهانی کودک و هفته ملی کودک را ارج نهیم.”

 

 

 

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار