180135
۱۶ مهر ۱۳۹۷
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری:

حقوق کودک یکی از مصادیق بارز حقوق شهروندی است

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: حقوق کودک یکی از مصادیق بارز حقوق شهروندی و خراسان رضوی اقدامات ارزشمندی پیرامون حقوق کودک انجام شده است.

به گزارش کودک پرس ، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در نشست با رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و امضای تفاهمنامه همکاری میان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و مدیریت شهری مشهد.گفت: به منظور ارتقاء حقوق شهروندی باید از تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی بهره جست و از همه امکانات استفاده کرد.

وی افزود: ایجاد کمیسیون حقوقی و کارگروه حقوق شهروندی در شورای پنجم شهر مشهد نشان از اهمیت این حوزه در نزد دوره جدید مدیریت شهری مشهددارد.
عباسی ادامه داد: اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در استان خراسان رضوی و شهر مشهد پیرامون حقوق کودک انجام شده است و خوشبختانه این استان یکی از پیشگامان در این زمینه محسوب می‌شود؛ هماهنگی بین دستگاهی خوبی در استان شکل گرفته و حضور پررنگ نهاد‌های عمومی و مدنی و تشکل‌های مردمی، نشان از توجه ویژه به این حوزه دارد.
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری حقوق کودک را یکی از مصادیق بارز حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های مدون و خاصی باید در این حوزه پیش‌بینی کرد و تدارک دید؛ ایجاد زمینه‌های همکاری با دستگاه‌های فعال در زمینه تدوین طرح جامع حقوق شهرنشینی بسیار موثر می‌تواند باشد چراکه مشهد بعنوان شهری پیشتاز در موضوع تدوین حقوق شهرنشینی شناخته می‌شود و می‌تواند الگویی برای بهره‌گیری سایر استان‌ها باشد.
وی افزود: موضوع اخلاق شهروندی، مقوله‌ای مهمتر از حقوق شهروندی است و شورای شهر مشهد باید نسبت به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشد و در دستورکار کمیسیون حقوقی و کمیته حقوق شهروندی قرار گیرد.
عباسی ادامه داد: ایجاد کلینیک‌های حقوق شهروندی در سرای محلات و کلینیک‌های تخصصی مثل کلینیک حقوق کودک و زنان که با نگاه تخصصی به موضوعات و مباحث و مشکلات شهر و آسیب‌های اجتماعی نگاه کنند از جمله ضرورت‌هایی است که کمیسیون حقوقی باید آن را دنبال کند.
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در خصوص انعقاد تفاهمنامه همکاری گفت: امیدواریم در پرتو این تفاهمنامه، همکاری‌های خوبی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مدیریت آن در دستورکار قرار گیرد.
وی با اشاره به آمار چشمگیر ازدواج‌های زودهنگام در استان خراسان رضوی، تصریح کرد: به منظور مقابله با این پدیده باید در جهت آموزش و ترویج اخلاق و حقوق شهروندی گام برداشت؛ مقوله فرهنگ سازی یکی از موثرترین راهکار‌ها برای کاهش و توقف این اتفاق ناگوار است.
عباسی افزود: خانواده‌ها در این زمینه باید آموزش‌های لازم را ببینند و چتر این آموزش را به شهر‌ها و روستا‌ها گسترش دهیم؛ رهبران مذهبی نیز باید به صحنه بیایند تا مسائل و مشکلات را به نحو مطلوب‌تری برطرف کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار