موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
179981
۱۶ مهر ۱۳۹۷
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس؛

سینمای کودک و نوجوان کشور و ایرادات ساختاری در این حوزه

احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس سینمای کودک و نوجوان کشور را منطبق بر نیازهای این قشر ا ز جامعه ندانست و از برخی کمبودهای ساختاری در این حوزه گله کرد.

به گزارش کودک پرس ، احد آزادی خواه عدم توجه کافی به رده بندی سنی در تولیدات سینما و تلویزیون را خلائی بزرگ دانست وگفت: اگر به دنبال مبارزه و مقابله با کمپانی های مسموم و خطرناک سینمای دنیا هستیم باید در کنار توجه به کیفیت تنوع در تولیدات نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

به سینمای کودک و نوجوان آنگونه که باید پرداخته نشده است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه به سینمای کودک و نوجوان آنگونه که باید پرداخته نشده و مغفول و مهجور مانده است، افزود: برای ایجاد رابطه تنگاتنگ میان کودک و سینما و تربیت صحیح فرزندان دریچه و درگاهی را در صنعت سینما به صورت ویژه مخصوص کودک و نوجوان ایجاد کرد.

وی با یادآوری برگزاری سالانه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: آثار مناسبی از کشورهای مختلف در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود و باید در جهت ارتقای کیفیت و رونق آن گام جدی برداشته شود.

 

برخی تصور می کنند تولید فیلم در حوزه کودک و نوجوان صرفه اقتصادی ندارد/ در حوزه کودک به صورت انگشت شمار فیلم بلند داریم

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد علت بی توجهی به سینمای کودک و نوجوان، افزود: برخی تصور می کنند تولید فیلم در حوزه کودک و نوجوان صرفه اقتصادی ندارد بنابراین در این حوزه به صورت محدود و انگشت شمار، فیلم بلند داریم.

آزادی خواه یادآور شد: سینماگران باید به این باور برسند که از آثار سینمای کودک استقبال زیادی می شود و توسعه اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد.

 

سهم اندک و ناچیز سینمای کودک از اکران

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، از سهم اندک و ناچیز سینمای کودک از اکران انتقاد کرد و گفت: کیفیت تولیدات مناسب است اما متاسفانه از لحاظ کمیت با مشکل مواجه است و باید تولید آنها افزایش یابد.

 

فیلم مناسب سن کودک و نوجوان در سینمای ایران وجود ندارد/ لزوم رده بندی سنی برای برخی فیلم ها

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فیلم مناسب سن کودک و نوجوان در سینمای ایران وجود ندارد بر لزوم رده بندی سنی برای برخی فیلم ها تاکید کرد و گفت: برخی از برنامه ها و فیلم های تلویزیون و سینما مناسب سن کودکان و نوجوانان و نیستند و تاثیرات سوئی را بر روح و روان کودکان به جا می گذارد بنابراین نیاز است برنامه های مناسبی متناسب با سن آنها تولید شود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار