179967
۱۶ مهر ۱۳۹۷

راه‌اندازی «مدرسه زندگی» در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر

همزمان با هفته ملی کودک، «مدرسه زندگی» در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در شهر مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس، هم‌زمان با هفته ملی کودک، مدرسه ویژه کودکان بستری در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در مشهد مقدس به بهره‌برداری رسید. در این مراسم شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از چند سال گذشته بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش‌ و پرورش، طرح آموزش به کودکان بیماری که بیش از ۵روز در مراکز درمانی بستری می‌شوند در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون طرح آموزش به کودکان بیمار در مراکز درمانی دکتر شیخ، امام رضا (علیه‌السلام) و قائم(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) به اجرا درآمده است و با توجه به فعالیت بیمارستان فوق تخصصی اکبر، در حوزه درمان کودکان، این طرح در این مرکز نیز اجرایی شد.

بدیعی تصریح کرد: اجرای این برنامه نقش مؤثری در افزایش روحیه کودکان بیمار، پیشگیری از عوارض روحی روانی و بازگشت آنها به شرایط عادی اجتماعی در کنار طی کردن روند درمانی‌شان دارد. بر اساس نتایج طرح پژوهشی اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اجرای این طرح ضمن کاهش اضطراب کودکان در روند بهبود بیماری کودک و توجه بیشتر به دستورات پزشک مؤثر است.

معلمی که برای اجرای این طرح انتخاب می‌شود باید توانایی تدریس ۶ مقطع ابتدایی را داشته باشد و بتواند کودک بیمار را از نظر روحی و عاطفی حمایت کند و در حال حاضر این طرح برای بچه‌های ابتدایی اجرا می‌شود. معلمان در این طرح به دو شکل کار می‌کنند؛ تدریس بالای تخت دانش‌آموزانی که قادر به بلند شدن از روی تخت نیستند و در روش دیگر اگر بیمارستان اتاقی داشته باشد تمام دانش آموزان بیمار در پایه‌های مختلف مقطع ابتدایی در یک اتاق مشابه کلاس مدرسه جمع می‌شوند و معلم برای آنها تدریس می‌کند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار