179867
۱۵ مهر ۱۳۹۷

سهم ۱۸ درصدی همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: همیاران پلیس و پلیس یاران جوان و نوجوان در کاهش تخلفات رانندگی نقش و سهم ۱۸ درصدی داشته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، سردار” تقی مهری” در حاشیه حضور در دبستان “فرزانگان” ناجا و برگزاری مراسم “بهار مهر و دانش”، در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: خوشبختانه همکاری و هماهنگی خوبی بین پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت آموزش و پرورش به ویژه معاونت پرورشی این وزارتخانه وجود دارد که این مهم، در ارتقاء فرهنگ ترافیک در جامعه مثمر ثمر بوده است.

وی با اشاره به نقش موثر همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان در ارتقاء فرهنگ ترافیک افزود: خوشبختانه با آموزش های ارائه شده به این گروه باید بگویم همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان در کاهش تخلفات رانندگی ۱۸ درصد سهم و نقش داشته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد:  در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر جان باخته تصادف داشتیم که با تمرکز بر روی آموزش فرهنگ ترافیک امروز این عدد به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته که بیانگر اقدامات خوب فرهنگی در این حوزه و آموزش به شهروندان است، هر چند که یک کشته در تصادفات جاده ای را هم زیاد می دانیم.

 

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: معتقدیم اقدامات فرهنگی و آموزشی در حوزه ترافیکی به کاهش تخلفات رانندگی و افزایش قانون مداری منتج می شود.

سردار مهری تأکید کرد: قانونمندی و قانونمداری یکی از سبک های زندگی مردم در ایران اسلامی است.

این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: لازم می دانم از همه دستگاه های همراه و همکار به ویژه آموزش و پرورش، صدا و سیما، اصحاب رسانه و… که در ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک نقش بی بدیلی دارند، تشکر کنم.

 

وی گفت:باید به سمت و سویی برویم که قانونمندی در جامعه ما نهادینه و فرهنگ شود.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: در حالی که تعداد موتورسیکلت ها و خودروهای در حال تردد رو به افزایش است و امروز حدود ۳۰ میلیون نفر گواهینامه رانندگی دارند باید بگویم به موازات این افزایش ها ، میزان قانونمندی کاربران موتورسیکلت و خودروها نیز بیشتر می شود. همچنین شاهد قانونمداری بیشتری از سوی عابران پیاده هستیم اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار