179824
۱۵ مهر ۱۳۹۷

مراسم یادبود شهید نوجوان فلسطینی در مدرسه محل تحصیلش

مراسم یادبود فارس السرساوی نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی که روز گذشته به شهادت رسید در مدرسه محل تحصیل او در غزه برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، دوستان و معلم فارس السرساوی، نوجوان 12 ساله فلسطینی که در جریان راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت بزرگ در نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر قدس شهید شد، مراسم یادبودی برای او در مدرسه محل تحصیلش برگزار کردند.

یوسف القیشاوی، دوست صمیمی و همکلاسی فارس دسته گلی که به یاد او در صندلی وی گذاشته بودند را با حسرت نگاه کرده و به یاد او اشک می‌ریخت.

مجدی المغنی، مدیر این مدرسه در این مراسم گفت: روز گذشته خبر شهادت فارس به ما اعلام شد. او دانش آموزی خلاق، آرام، دوست داشتنی و محبوب بود. خبر شهادت او همه را متاثر کرد.

 

گفتنی است نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته اقدام به حمله با گلوله های پلاستیکی و جنگی به سوی شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینیان در مرز غزه کردند که منجر به شهادت چهار فلسطینی از جمله فارس السرساوی شد.

مردم فلسطین از تاریخ 30 ماه مارس سال جاری در مرز غزه با سرزمین های اشغالی در راهپیمایی مسالمت‌آمیز بازگشت بزرگ به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای برخورد با آنها که خواهان بازگشت به سرزمین خود و پایان 12 سال محاصره غیرقانونی غزه هستند، از گلوله‌های جنگی استفاده می‌کند.

 

دو میلیون نفر از شهروندان فلسطین بر اثر محاصره زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی از سال 2006 تاکنون در نوار غزه با فاجعه انسانی بزرگی مواجه هستند.

 

 

 

 

 

منبع: جام نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار