موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
179813
۱۵ مهر ۱۳۹۷
کارگردان بهترین فیلم کودک جشنواره فیلم کودک و نوجوان:

مهم‌ترین مشکل سینمای کودک نبود فضای اکران است

سهیل موفق بازیگر و کارگردان سینمای کودک و نوجوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های ژانر کودک و نوجوان را نبود فضای اکران مناسب فیلم‌ها معرفی و تاکید کرد که استمرار این کمبود می‌تواند باعث خروج فیلمسازان از این ژانر شود.

به گزارش کودک پرس ، سهیل موفق که امروز یکی از فیلمسازان موفق سینمای کودک و نوجوان ایران است سال‌ها پیش خود بازیگر نوجوان فیلم‌ها و سریال‌ها بود. او از 13 سالگی بازیگری را آغاز کرد و با حضور در مجموعه‌های تلویزیونی «شهر ترافیک» و «محله تهرونیا» برای رسیدن به دغدغه اصلی خود یعنی فیلمسازی به کسب تجربه پرداخت. او بعد از چند تجربه دستیاری کارگردان و ساخت فیلم تلویزیونی به سراغ تولید فیلم بلند سینمایی رفت.

فیلم «شکلاتی» در ژانر کودک و نوجوان نخستین تجربه بلند سینمایی سهیل موفق بود که با حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان سال 96 نظر مثبت سینماگران و تماشاگران را به خود جلب کرد و در چند رشته نامزد دریافت جایزه شد. همین جشنواره در سال 97 فیلم دوم این کارگردان را برای نخستین بار معرفی کرد. فیلم «پاستاریونی» به تهیه‌کنندگی بیتا منصوری و نویسندگی حمزه صالحی که سام درخشانی و بهاره رهنما بازیگران اصلی آن بودند.

موفق با فیلم دوم خود به موفقیتی کم‌نظیر رسید و در حالی که در رشته‌های مختلف جشنواره نامزد شده بود سرانجام دو جایزه اصلی جشنواره یعنی جایزه «بهترین فیلم سینمای کودک در بخش سینمای ایران» و «بهترین فیلم بخش مسابقه‌ای سینمای کودک و نوجوان» را از آن خود کرد. فیلم «پاستاریونی» همچنین در بخش «جلوه‌گاه امید» جشنواره به عنوان فیلم برگزیده برخی سازمان‌ها و نهادها معرفی شد و برنده جوایزی از جمله جایزه آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی شد.

کارگردان موفق فیلم‌های «پاستاریونی» و «شکلاتی» در حاشیه برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا از فیلم‌های جشنواره امسال ابراز رضایت کرد و گفت: در سال‌های گذشته ما شاهد حضور فیلم‌هایی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان بودیم که بیشتر «درباره کودک» بودند نه «برای کودک». اما دو سال اخیر خصوصا امسال می‌بینیم فیلم‌های «برای کودک» و «برای نوجوان» بسیار است و استقبال پرشور مردم از این فیلم‌ها خود نشان از موفقیت آثار این دوره از جشنواره دارد.

وی درباره استقبال مخاطبان از فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان و فیلم «پاستاریونی» گفت: مخاطبان جشنواره از فیلم‌های جشنواره خوب استقبال کردند. سال گذشته من با فیلم شکلاتی حضور داشتم و امسال با «پاستاریونی» هردوسال هم تماشاگران و هم همکاران سینماگر با استقبال از فیلم ما را خوشحال کردند. هر وقت فیلم ما اکران داشت در سالن جا نبود. حتی عده ای با نشستن روی پله‌ها فیلم را تماشا می‌کردند.

 

 

سهیل موفق در ادامه با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان ژانر مورد علاقه او در فیلمسازی است، درباره ارتباط خود با دنیای کودکان چنین می‌گوید: همیشه با بچه‌ها همذات‌پنداری می‌کنم و خود را به آنها نزدیک می‌کنم. در واقع هنوز خود را کودک می‌بینم و کودک درونم بیدار و زنده است. کودک درون من بیرونی است به همین سبب ارتباط خوبی با دنیای کودکان دارم و با نخستین برخورد می توانم بازیگر کودک فیلمم را ارزیابی کنم و تحمل او برای ادامه کار را بسنجم.

برنده فیلم برگزیده سینمای کودک از جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان یکی از مهم‌ترین مشکلات سینمای کودک و نوجوان را فضای اکران نامناسب عنوان کرد و گفت: نبود فضای اکران مناسب باعث می‌شود فیلمسازان ما دیگر مایل به حضور در ژانر کودک و نوجوان نباشند و سرمایه‌گذاران هم نخواهند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. تنها خواست ما برای بقا و پیشرفت سینمای کودک فراهم آمدن زمینه برای دیده شدن فیلم‌هاست.

این کارگردان از خانواده‌ها خواست به تماشای فیلم‌های سینمای کودک بروند. وی افزود: این باعث می‌شود سینمای کودک و نوجوان جان بگیرد و روی ریل قرار گیرد و وابستگی‌اش به ارگان‌ها و نهادهای دیگر کم شود.

 

 

 

 

 

منبع: پانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار