179795
۱۵ مهر ۱۳۹۷
معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان؛

دستورالعمل‌های جدید برای احداث مهدکودک/ رفع برخی محدودیت‌ها

مجتبی ناجی معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان از دستورالعمل جدید احداث مهدکودک توسط مردها خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی ناجی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در گذشته تنها زنان می توانستند مهدکودک تاسیس کنند و امروز این امکان برای مردان هم محقق شده است.

وی با بیان اینکه مهدها درجه بندی می شوند و مهدهای چند ستاره داریم که با توجه به تعداد ستاره دریافتی آنها متغیر است، ادامه داد: مبلغ تعرفه مهدهای کودک بدون ستاره از حداقل ۱۵۰ تا حداکثر ۲۳۰ هزار تومان در ماه بسته به درجه بندی و روستایی و شهری بودن مهدکودک‌ها متفاوت است.

 

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص آمار مهدهای کودک استان اظهار کرد: ۶۰۰ مهدکودک شهری، ۱۵۰ مهد روستایی و ۵۰ آدینه‌ مهد در استان فعال است که دو هزار و ۲۰۰ کودک در سال گذشته از آدینه مهدها استفاده کردند.

وی با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار کودک سه تا شش سال در استان افزود: تنها ۳۶ هزار نفر از این کودکان از مهدکودک‌های بهزیستی استفاده می‌کنند و این آمار تنها ۱۵ درصد جامعه هدف است و حداقل باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

ناجی در زمینه رشد شناختی و عقلانی کودکانی که به مهد کودک رفته‌اند، تصریح کرد: این تحقیقات نشان داد کودکانی که سابقه مهدکودک داشته‌اند پیشرفت تحصیلی بیشتری هم در مدارس دارند و رشد شناختی و ذهنی آنها بیشتر از دیگر کودکان است اما در این تحقیق تفاوتی میان رشد حرکتی این دو دسته از کودکان مشاهده نشد.

 

وی در خصوص طرح یک وعده غذای گرم از مهرماه در یکی از مهدهای کودک در فلاورجان گفت: سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ کودک در روستامهدها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار گرفتند که اعتباری معادل دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این امر اختصاص یافت اما امسال حدود پنج هزار و ۸۰۰ کودک از این طرح در روستامهدها بهره‌مند می‌شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: در قالب این طرح هر روز یک وعده غذایی در مهدکودک در نظر گرفته شده به کودکان داده می شود.

وی در خصوص حمایت بهزیستی از کودکان کار و خیابان گفت: سال گذشته در قالب یک موسسه، ۱۷۰ کودک کار و خیابان تحت حمایت قرار گرفتند و برای اشتغال این کودکان در حوزه‌های تولیدی، صنایع دستی و هنری تمهیدات لازم اجرا شده است.

 

ناجی با بیان اینکه مردم هر گونه کمک به کودکان کار را از طریق بهزیستی پیگیری کنند، اضافه کرد: با این اقدام می توانند دست باندهای مافیایی برای به کارگیری کودکان یا زنان را کوتاه کنند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار