179765
۱۵ مهر ۱۳۹۷

ماجرای سوزاندن کودک با پیک نیکی/ اطلاع بموقع همسایگان جان کودک را نجات داد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با ابراز تأسف از موضوع کودک‌آزاری در فلاورجان که به مرگ کودک منتهی شد، گفت: مردم باید نسبت اتفاقات پیرامونی خود حساس باشند، سال گذشته گزارشی از کودک‌آزاری با سوزاندن بر روی پیک نیکی داشتیم که همسایه متوجه جیغ زدن های مداوم کودک شده و با اطلاع رسانی به موقع به اورژانس اجتماعی از مرگ کودک و بروز یک فاجعه جلوگیری شد.

به گزارش کودک پرس، مرضیه فرشاد با اعلام خبر راه‌اندازی خانه سلامت در اصفهان ابراز داشت: در این خانه دختران در معرض آسیب حمایت‌های روانی کامل را دریافت می‌کنند و تمام نیازهای کودک و نوجوانان زیر 18 سال برآورده شود.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی در هیچ موردی معطل حکم قضایی نمی‌ماند، افزود: در موارد مداخلات اورژانسی که جان کودک در خطر است حکم قضایی را با تلفن دریافت کرده و اورژانس اجتماعی با اطلاع دادن سریع به کلانتری‌ها همزمان با دستگاه انتظامی مداخله می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با ابراز تأسف از موضوع کودک‌آزاری در فلاورجان که به مرگ کودک منتهی شد، گفت: به همان اندازه که قاتل را مقصر می‌دانم از خانواده این کودک انتظار داشتم که مسیر این کار را فراهم نکند اگر چه بحث بررسی مقصر و قاتل مربوط به سیستم‌های قضایی است اما اگر یکی از بستگان یا همسایگان به مفقود شدن طولانی مدت کودک 5 ساله شک می کرد و به موقع این موضوع را به 110 و یا اورژانس اجتماعی ( 115) اطلاع می‌داد، از مرگ این دختربچه بیگناه جلوگیری می‌شد.

فرشاد در خصوص اقدامات بهزیستی در حادثه کودک‌آزاری فلاورجان گفت: خواهر و برادر دیگر کودک  5 ساله به مراکز بهزیستی منتقل شده‌اند.
وی با اشاره به ضرورت هوشیاربودن مردم در ارتباط با اتفاقات اجتماعی گفت: سال گذشته گزارشی از کودک آزاری با سوزاندن بر روی پیک نیکی داشتیم که همسایه متوجه جیغ زدن های مدام کودک شده و با اطلاع رسانی به موقع به اورژانس اجتماعی از مرگ کودک و بروز یک فاجعه تلخ جلوگیری شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: مردم باید نسبت اتفاقات پیرامونی خود حساس باشند؛ شاید اگر کودکی را مشاهده می کنید که  در حال جیغ زدن و  گریه مداوم در کنار یک فرد بزرگسال است، مشکلی وجود دارد یا دزدیده شده است.
فرشاد در خصوص افزایش یا کاهش آمارهای کودک‌آزاری  ابراز داشت: همیشه افزایش آمارها و گزارشات نشان دهنده افزایش رخداد نیست چرا که ممکن است اعتماد مردم برای اطلاع‌رسانی به بهزیستی بیشتر شده باشد، همچنین کاهش گزارشات میتواند نشان از عدم اطلاع بهزیستی باشد.

اعتیاد کودکان واضح و مشخص نیست
وی با اشاره به پنهان بودن اعتیاد کودکان گفت: اعتیاد کودکان واضح و مشخص نیست چرا که معمولاً آنها در محیط مملو از مواد مخدر زندگی می‌کنند و تنها در صورت جدا شدن از محیط علائم اعتیاد مشهود می‌شود.
 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار