179578
۱۴ مهر ۱۳۹۷

۱۴۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در مریوان شناسایی شد/۸۵۰ دانش‌آموز مریوانی چشم‌انتظار کمک خیران هستند

مدیر کمیته امداد شهرستان مریوان گفت: ۱۴۰ نفر از سوی مرکز بهداشت به کمیته امداد معرفی شده‌اند که متأسفانه دچار سوءتغذیه هستند.

به گزارش کودک پرس ، مسعود شهبازی در مراسم جشن عاطفه‌ها که با حضور مسئولان شهرستان در مدرسه 22 بهمن این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد یکی از برکات انقلاب اسلامی است که به دستور امام راحل(ره) و به‌عنوان نهاد انقلابی کشور، برای یک زمان نامحدود تشکیل شده و در طول این 40 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، مشغول به فعالیت و ارائه خدمات بوده است.

وی گفت: مسئولان کمیته‌امداد همیشه برای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مردم مناطق محروم آماده هستند و آن را جزو وظایف خود می‌دانند.

مدیر کمیته امداد شهرستان مریوان تصریح کرد: از مجموع شهروندان این شهرستان بالغ بر 7 هزار خانواده با جمعیت 13 هزار و 700 نفر از مزایای نقدی و غیر نقدی امداد برخوردار و سه هزار و 300 خانواده نیز با جمعیت 6 هزار و 500 نفر از مجموع خانواده‌های مذکور را زنان سرپرستی می‌کنند.

وی ادامه داد: از مجموع 13 هزار و 700 نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان مریوان 6 هزار و 700 نفر بالای 60 سال سن دارند و متأسفانه 120 نفر از این افراد زمین‌گیر و دارای بیماری صعب‌العلاج هستند.

شهبازی افزود: 850 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان دانش‌آموزان یتیم و بدون سرپرست هستند و از سوی کمیته امداد و پدران معنوی که ما آنها را به عنوان حامی می‌شناسیم، کمک‌های نقدی و غیر نقدی می‌شوند.

وی اظهار کرد: 850 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان دارای سرپرست بوده اما زندگی آنان به سختی می‌گذرد و نیازمند به کمک خیرین هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان مریوان گفت: همچنین 140 نفر از سوی مرکز بهداشت به کمیته امداد معرفی شده‌اند که متأسفانه دچار سوءتغذیه هستند و با کمک‌های خیرین و دولت در فصول مختلف سال به این افراد کمک می‌شود.

وی اضافه کرد: ماهیانه برای امرار معاش و زندگی روزمره خانواده‌های تحت پوشش 400 الی 700 هزار تومان به آنان پرداخت می‌شود و در بخش کمک درمان نیز مشکلی نداریم.

مدیر کمیته امداد شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال‌تحصیلی جدید تاکنون، برای 800 دانش‌آموز بسته‌های لوازم‌التحریر، جلد کتاب و کوله‌پشتی خریداری شده و در اختیار آنان قرار داده‌ایم و به دانشجویان نیز کمک‌های مالی شده است.

شهبازی گفت: هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به دانش‌آموزان در راستای ترغیب برای فراگیری امر دانش در مدارس است.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار