179397
۱۲ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

کودکان مهم‌ترین سرمایه آینده کشور هستند

مسیح‌اله سلطانی در جلسه کمیته کودک و نوجوان استان با اشاره به این که هفته ملی کودک، فرصت ارزشمندی جهت توجه ویژه به نیازها و حقوق کودکان و ایجاد حساسیت در جامعه و خانواده‌هاست، اظهار کرد: انتخاب شعار «آینده را باید ساخت» برای هفته کودک بیانگر این است که تلاش شده ضمن تعریف مسئولیت اجتماعی برای کودکان، محور برنامه‌ها نیز به این سمت حرکت کند.

به گزارش کودک پرس ، مسیح‌اله سلطانی در جلسه کمیته کودک و نوجوان استان با اشاره به این که هفته ملی کودک، فرصت ارزشمندی جهت توجه ویژه به نیازها و حقوق کودکان و ایجاد حساسیت در جامعه و خانواده‌هاست، اظهار کرد: انتخاب شعار «آینده را باید ساخت» برای هفته کودک بیانگر این است که تلاش شده ضمن تعریف مسئولیت اجتماعی برای کودکان، محور برنامه‌ها نیز به این سمت حرکت کند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به دوران بااهمیت کودکی، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش می تواند بخشی از دوره های آموزشی پیش‌بینی شده سال را در طول این هفته برگزار نماید و به آموزش مهارت‌های اجتماعی بپردازد.
سلطانی خاطر نشان کرد: شیوه‌های آموزشی مختلف برپایه حجم عظیمی از تکالیف روزانه که اغلب خروجی چندانی هم بدنبال ندارد، در دنیا منسوخ و به سمت آموزش مهارت‌های اجتماعی سوق داده شده است.
این مقام مسئول با بیان این که اکنون سعی بر تقویت مهارت‌های اجتماعی افراد است، افزود: باید از شیوه‌های هنری و زبان کودکانه برای انتقال مفاهیم بهره برداری شود.

وی در ادامه با اشاره به این که یکی از سیاست‌های دولت، افزایش نشاط اجتماعی در تمامی سطوح است، گفت: این امر باید در بخش کودکان، بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که ذات کودک به دنبال برنامه‌های شاد و مفرح است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تاکید بر این که آسیب‌های دوران کودکی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، یادآور شد: نگرانی جدی در استفاده از فضای مجازی وجود دارد که باید استفاده کودکان از فضای مجازی، بصورت کنترل‌شده و هدایت‌شده باشد.
سلطانی، نقش رسانه‌ها در آموزش مهارت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: رسانه‌ها باید با تلاش خود نقش موثری در این عرصه، ایفا کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با تاکید بر این که باید مسیر فعالیت تشکل‌های مردمی در رسیدن به اهداف مهارت‌آموزی کودکان هموار شود، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با تشکل‌هایی که با عشق و علاقه و به خاطر احساس مسئولیت اجتماعی و حس نوع‌دوستی، قدم برمی‌دارند مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار