موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
179250
۱۱ مهر ۱۳۹۷

ادبیات کودک ایران با حرکتی کند، رو‌به رشد است

نویسنده کتاب «هستی» با بیان اینکه ادبیات کودک در ایران بعد از انقلاب مشروطه شکل گرفته است گفت: در حال حاضر ادبیات کودک ما با حرکتی کند و‌لاکپشتی رو به رشد است.

به گزارش کودک پرس ، فرهاد حسن زاده در ویژه برنامه «مثبت کتاب» از بخشهای جنبی نهمین نمایشگاه کتاب زنجان با بیان اینکه صحبت های نویسندگان در کتاب هایشان مشهود است،حرف زدن از هدف نگارش کتاب را امری نادرست دانست.

حسن زاده با بیان اینکه عمده بازار کتاب کودک و نوجوان ایران توسط کتاب های ترجمه احاطه شده است گفت: در حال حاضر رمان تالیفی برای خواننده  ایرانی کم داریم.

وی ادامه داد: در سال ۸۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف تولید رمان

از نویسندگان دعوت کرد، که حاصل آن تولید آثار داستانی خوبی بود.

نویسنده رمان «هستی» در خصوص این اثر داستانی گفت: «هستی» یک‌رمان شخصیت محور بر اساس زندگی دختری نوجوان با همین نام است.

فرهاد حسن زاده اضافه کرد: ویژگی های شخصیت اصلی این داستان هستی نام‌دختر نوجوان است که با همه فرق دارد و ویژگی شخصیت اصلی از طرف خانواده پذیرفته نمی شود.

وی ضمن شرح خط داستانی کتاب «هستی» گفت: این کتاب به زبان انگلیسی  ترجمه شده و‌قرار است به ترکی هم ترجمه شود.

حسن زاده نویسندگی را کاری ذوقی داست و یکی از شروط برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق را نگارش روزانه و‌مداوم عنوان کرد.

وی با اشاره یک نویسنده باید تجربه زندگی بالایی داشته باشد نیستند،خاطر نشان کرد:درصد بالایی از موفقیت در نوشتن به مطالعه مرتبط است.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان با یاد آوری اینکه ادبیات کودک و نوجوان ما جوان است،افزود:کتابخوانی در اولویت جامعه نیست و حتی در مدارس هم برای ترویج کتابخوانی کاری انجام نمی شود.

فرهاد حسن زاده نویسنده کتاب های ماجرا،روباه و‌زنبور،مار و‌پله، سمفونی حمام ،گاه روشن گاه تاریک ، بزرگترین خط کش دنیا و هدیه خیس است.

فرهاد حسن زاده متولد سال  ۱۳۴۱ در آبادان است و تا کنون بیش از ۸۰ اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوانان و بزرگسالان به رشته تحریر در آورده و آثار  او تا کنون به زبان های ترکی استانبولی و انگیلسی ترجمه شده است. در کارنامه حرفه ای حسن زاده کسب  نشان ماه طلایی انجمن نویسندگان کودک و‌نوجوان به چشم میخورد. این نویسنده در سال ۲۰۱۸ کاندید  دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن بود.

برنامه مثبت کتاب جزو برنامه های بخش جنبی دومین روز از نهمین نمایشگاه کتاب زنجان بود. این برنامه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و‌نوجوانان استان زنجان و‌موسسه نشاط آوران امید برگزار شد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار