178942
۱۰ مهر ۱۳۹۷

هفته کودک فرصتی برای ارتقای آگاهی نسبت به حقوق کودکان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: هفته کودک فرصتی برای ارتقای آگاهی آحاد جامعه نسبت به حق و حقوق کودکان است.

به گزارش کودک پرس ، «14 تا 21 مهر ماه به نام هفته ملی کودک در ایران نامگذاری شده است و شعار امسال این هفته در کشورمان « آینده را باید ساخت» است».
سهیلا شیخی اظهار داشت: کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی، کودک، صلح، بازی و نشاط، کودک، رسانه و ارتباطات، کودک، آموزش، سلامت و ایمنی، کودکان با نیازهای ویژه، فرصت های برابر و کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه عناوین روزهای این هفته است.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های امسال برگزاری مراسم بازی و مسابقه با عنوان کودک، بازی و نشاط در تمام شهرستان های استان در روز 16 مهرماه همزمان با روز جهانی کودک است.

شیخی با اشاره به اینکه برنامه مذکور در سنندج در باغ شهدای 28 دی واقع در کوه آبیدر اجرا می شود، یادآور شد: محور اصلی این برنامه بازی های بومی و محلی و جدید است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان افزود: چندین بازی انتخاب شده که در قالب غرفه هایی در این محل توسط کودکان وحتی والدین آنها به اجرا در می آیند.

وی تاکید کرد: این برنامه با همکاری شرکت آب منطقه ای، ادارات کل محیط زیست، پست، بهزیستی و تربیت بدنی برگزار می شود.
شیخی برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی ها و نیازهای کودکان امروز، هم افزایی فعالیت های دستگاه ها و نهادهای متولی کودک و ایجاد فضای بانشاط را از اهداف برنامه های هفته کودک اعلام کرد.
وی گفت: تعیین یک هفته به عنوان روز کودک فرصت ارزشمندی در راستای ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان است و ما با اجرای برنامه های متعددی درصدد تحقق این مهم هستیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: برگزاری کارگاه سفال برای دانش آموزان مدارس و اعضای مرکز با عنوان میراث فرهنگی کشورم ایران، برپایی نمایشگاه نقاشی با عنوان رنگ نشاط و برگزاری مسابقه ادبی پنجره آرزوها از دیگر برنامه ها در این هفته است.
شیخی برگزاری کارگاه کاردستی با موضوع خلاق و جذاب، معرفی شخصیت فعالان عرصه کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه خوشنویسی و قصه گویی را از دیگر برنامه های هفته کودک در کردستان اعلام کرد.

شرکت عموم کودکان به همراه والدین آنها در برنامه های هفته کودک بویژه مراسم بازی و مسابقه آزاد است.
در حال حاضر بیش از 40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان کردستان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار