178775
۰۹ مهر ۱۳۹۷

۶۸۳ کودک کار در لرستان شناسایی شد

مدیرکل بهزیستی لرستان بابیان اینکه ۶۸۳ کودک کار در لرستان شناسایی‌شده است گفت: اکثر کودکانی که شناسایی‌ شده‌اند کودک کار هستند و ریشه این امر نیز فقر و مشکلات اقتصادی است.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه زهرا توکلی در ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: وضعیت کودکان کار در لرستان به یک آسیب اجتماعی در استان تبدیل‌شده است بنابراین باید اقدامات جدی در این رابطه انجام شود.

وی افزود: تا پایان سال 95 تعداد 600 کودک کار در سه شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و دورود شناسایی شد و امسال نیز 83 کودک کار در سه شهرستان پلدختر، الیگودرز و نورآباد شناسایی شدند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه کودکان خیابانی در استان در حقیقت کودکان کار هستند و برای اشتغال کار می‌کنند عنوان کرد: برخی از این کودکان کار توسط برخی افراد سودجو سر چهارراه‌ها قرار داده می‌شوند و شب آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

وی بیان کرد: همکاری دادستانی خرم‌آباد و همچنین یک تشکل غیردولتی برای ورود به این قضیه یک امر ضروری است و مقررشده که پلیس در این رابطه ورود و بررسی کند آیا در این زمینه مافیایی دارد یا ندارد.

توکلی با تأکید بر لزوم تشکیل یک گروه متشکل از دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف برای ورود به پاتوق این کودکان تصریح کرد: توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها از سوی بهزیستی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اختصاص 80 میلیون تومان اعتبار ملی ساماندهی کودکان کار گفت: سال گذشته 12 کودک خیابانی در استان شناسایی شد اما اکثر کودکانی که شناسایی‌شده‌اند کودک کار هستند و ریشه این امر نیز فقر و مشکلات اقتصادی است؛ مسئله توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها یک امر ضروری است اما بدون اعتبار نمی‌توان هیچ خدماتی ارائه کرد.

تفاهم‌نامه‌ کاهش طلاق بین بهزیستی و دادگستری لرستان منعقد شد

ابتسام داشی ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: سال 96 رتبه طلاق لرستان به رتبه 18 در کشور رسیده است که افزایش خدمات و آموزش‌های قبل از ازدواج و تقسیم‌کار ملی در این حوزه تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: در حال حاضر 10 مرکز مشاوره تخصصی خانواده تحت نظر بهزیستی در لرستان فعالیت دارد و تفاهم‌نامه‌ای بین بهزیستی و دادگستری در راستای کاهش طلاق در استان منعقدشده است.

معاون سازمان بهزیستی لرستان عنوان کرد: در همه شهرستان‌های لرستان غیر از رومشکان مراکز مشاوره تخصصی خانواده وجود دارد.

 

از موازی‌کاری در حوزه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی پرهیز شود

علی یاور عزیرپور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان  در این جلسه اظهار داشت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی باید از ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات استان استفاده کرد، در این راستا لازم است که آموزش و آگاهی بخشی صورت گیرد که صداوسیما نقش ویژه‌ای در این زمینه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید از موازی کاری در این حوزه پرهیز کرد و در این رابطه باید بر اساس سند ملی یک تقسیم‌کار با برش استانی تدوین شود افزود: انعکاس اقدامات دستگاه‌های مختلف در این حوزه به دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان استان نیز باید صورت گیرد و گزارش عملکرد بخشی دستگاه‌ها باید به ستاد ساماندهی امور جوانان ارائه شود.

 

فعالیت 23 دستگاه فرهنگی در لرستان

رامین جانی پور نیز در این جلسه با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان برای جلوگیری از آسیب‌های موجود در حوزه فضای مجازی اظهار داشت: بیش از 23 دستگاه فرهنگی در استان فعالیت دارند که در این زمینه باید ورود پیدا کنند.

وی افزود: تولید نرم‌افزارهای مختلف در این رابطه را در دستور کار داشته و در برنامه توسعه استان باید اعتباری را اختصاص دهند تا دستگاه‌های فرهنگی در حوزه آسیب‌های فضای مجازی اقدام کنند؛ از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان برای تولید نرم‌افزارهای مختلف در استان استفاده کرد.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار