178710
۰۹ مهر ۱۳۹۷

تبیین برنامه‌های هفته ملی کودک و نوجوان

برنامه‌های هفته ملی کودک و نوجوان در نخستین جلسه کمیته کودک و نوجوان خراسان شمالی تبیین شد.

به گزارش کودک پرس ، نخستین جلسه کمیته کودک و نوجوان خراسان شمالی با حضور اعضای این کمیته تشکیل شد و برنامه های قابل اجرا در این هفته مورد بررسی قرار گرفت.

«محمد فرج‌زاده» معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به اهمیت پرداختن به برنامه های محوری طی هفته کودک عنوان کرد: بدون شک آینده را باید با تربیت نسلی پویا، آگاه و با بصیرت ساخت، نکته‌ای که امسال به عنوان شعار هفته ملی کودک مورد توجه قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه برای ساختن آینده باید به فکر یک توسعه فراگیر بود، ادامه داد: معیار فراگیری کودکان و نوجوانان فقط سلامت جسمانی آنها نیست زیرا کودکان با نیازهای ویژه هم در این چرخه گنجانده می‌شوند و باید در برنامه ریزهای پیش‌رو مدنظر قرار داده شوند.

فرج زاده، برنامه ریزی برای آینده‌سازان کشور را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: باید تمام دست‌اندرکاران حوزه کودک و نوجوان با همکاری و تعامل برای ساختن آینده روشن تلاش کنند تا به این واسطه برآیند فعالیت‌ها افزایش یابد.

به گفته وی نباید با اجرای برنامه های بی کیفیت و بی هدف دور باطل را سیر کرد و کودکان و نوجوانان را به مسیری نامعلوم و بی هویت هدایت کرد و آینده ای تاریک را برای کشور رقم زد.

 

البته فرج زاده به اهمیت آموزش غیرمستقیم هم اشاره کرد و همکاری و همراهی والدین را در این مسیر مهم و زیربنایی دانست و گفت: مادامی که والدین به اهمیت این موضوع اشراف پیدا نکنند، موفقیتی هم کسب نخواهد شد.

در ادامه این نشست «نرگس برهمند» کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون عنوان کرد: برگزاری یک نمایشگاه محوری به همت اعضای کمیته یکی از برنامه های استانی طی این هفته خواهد بود تا فعالیت های اعضای کمیته در حوزه کودک و نوجوان نمود بیشتری داشته باشد و مخاطبان در روند اجرای فعالیت‌ها قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه های اجرایی باید به تقارن این ایام با ماه محرم هم توجه داشت و افزود: هر یک از شخصیت‌ها و یاران امام حسین(علیه‌السلام) به عنوان الگو برای کودکان و نوجوانان قابل معرفی هستند و ایام هفته ملی کودک فرصت مغتنمی برای اجرای این فعالیت می باشد.

 

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد، محیط زیست، پست، آموزش و پرورش و علوم پزشکی حضور داشتند و هریک به ارائه برنامه هایشان پرداختند.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار