178417
۰۸ مهر ۱۳۹۷

۱۲ هزار و ۸۰۰ کودک غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۰ کودک ۳تا ۶ سال در شش ماهه اول سال توسط ۴۸ پایگاه دایمی غربالگری بینایی، معاینه شدند.

به گزارش کودک پرس ، علی عرب نژاد اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ کودک ۳-۶ سال در شش ماهه اول سال توسط ۴۸ پایگاه دایمی غربالگری بینایی، معاینه شدند که از این تعداد ۵۸ کودک مشکوک به تبلی چشم بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: این کودکان برای معاینات تخصصی به مراکز اپتومتریست طرف قرارداد که با بهزیستی همکاری دارند، ارجاع داده شدند و  تعداد۳۸ کودک نیز تا سقف ۱۱۰ هزار تومان کمک هزینه تهیه عینک دریافت نمودند.

عرب نژاد با اشاره به اینکه  ۱۶ اپتومتریست و چهار چشم پزشک در اجرای طرح غربالگری با بهزیستی همکاری می‌کنند، ادامه داد: برنامه اصلی طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا۶ سال هرساله از ابتدای آبان‌ماه تا اوخر آذرماه به صورت ویژه در کل کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال نیز ۴۴ پایگاه دایمی و ۶۵۰ پایگاه غیر دایمی با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی محلات، خانه های بهداشت روستایی، مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی و پیش دبستانی آموزش و پروش در محل مهدهای کودک و پیش دبستانی ها طرح را به صورت ویژه اجرا می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۹۸ درصد کودکان در این طرح پوشش داده شدند که امید است با همکاری خانواده ها و حساس سازی بیش از پیش مربیان مهد ها و همکاری  اصحاب رسانه استان این آمار به سمت پوشش کامل پیش ببریم.

عرب نژاد در زمینه غربا گری شنوایی یادآور شد:  تعداد موالید شش ماهه اول امسال طبق آمار اعلام شده از سوی ثبت احوال به بهزیستی هشت  هزار و ۷۳۱ نفر بوده که از این تعداد  هشت هزار و ۷۱۹  نوزاد غربال شنوایی شدند که پوشش ۹۹ درصدی را در برداشته  است.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار