178277
۰۷ مهر ۱۳۹۷
به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری ماه محرم برگزار شد؛

مراسم نقالی و مسابقه عاشورایی ویژه کودکان و نوجوانان

با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز مسابقه نقاشی و اجرای نقالی توسط اعضای کودک کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، با حضور احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز، عباس قاضی خانی، رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز، جمعی از مسئولین استانی و شهروندان کرج، به همت کتابداران و اعضا بخش کودک کتابخانه عمومی امیرکبیرکرج، به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و هفته دفاع مقدس، مراسم نقالی روز عاشورا و مسابقه نقاشی توسط کودکان و نوجوانان برگزار شد.

هراتی ضمن خیرمقدم به مسئولین، کتابداران و خانواده های حاضر در سالن و تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گفت: فلسفه قیام عاشورا، دو روی دارد؛ یکی نور و روشنایی است و روی دیگرش ظلمت و تاریکی است. نور و روشنایی این واقعه به شجاعت، شهامت و تمام خوبی های جهان و حضرت امام حسین (علیه‌السلام) و 72تن از یاران وفاداراش تعلق دارد و آن روی تاریک و ظلمانی اش، به ظلم و جنایاتی که در حق اهل بیت (علیهم‌السلام) انجام دادند، اشاره دارد.

در این مراسم سوگواره، نقالی روز عاشورا توسط عرفان محمدي، النا ميرزايی، بشري سادات مدني، كيميا نوري عجملويي، آيسان نصيري، مهديه سادات مدني، ريحانه روزبه، پگاه ملا زاده، تانيا شفيعي، تيبا شفيعي و دینا شیری زاده اجرا شد.

 

 

آرمان قائمی، مجری نوجوان این مراسم، با دعوت از کودکان و نوجوانان حاضر در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امیرکبیر، مسابقه «باز روایت» نقالی روز عاشورا را برگزار کرد. به برگزیدگان این مسابقه که توسط حاضرین در سالن انتخاب شدند، هدایایی اهدا شد.

گفتنی است این مراسم تحت نظر خانم ندا شامحمدی، مربی شاهنامه خوانی کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج، توسط اعضای کودک و نوجوان، برگزار شد که با استقبال بی نظیر حاضرین مواجه گردید.

 

در پایان به رسم تقدیر و تشکر لوح و هدایایی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز، تقدیم نقالان کودک و نوجوانان برگزار کننده مراسم نقالی روز عاشورا شد.

 

 

 

منبع خبر: شهروند البرز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار