177693
۰۳ مهر ۱۳۹۷

توزیع ۶ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) آذربایجان‌غربی از توزیع ۶ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند استان خبر داد و گفت: ۳۵۲ کودک بازمانده از تحصیل در استان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی قرار دارد.

به گزارش کودک پرس ، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) آذربایجان غربی اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، شش هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی توزیع شد و در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها، دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک از سوی مردم استان صورت گرفت.
وی افزود: شش هزار بسته لوازم‌التحریر از طریق کمک‌های مردمی و با مشارکت مؤسسات خیریه عترت بوتراب و حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) ‌بین دانش‌آموزان نیازمند آذربایجان غربی توزیع شد و همچنین پرداخت یک میلیارد تومان کمک هزینه به دانش‌آموزان نیازمند استان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی از دیگر اقدامات حمایتی کمیته امداد استان محسوب می‌شود.

سهندی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف کمیته امداد آذربایجان‌غربی به منظور حمایت از ۱۴ هزار دانش‌آموز تحت حمایت استان، تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه کتب درسی و لوازم‌التحریر، کمک به تقویت بنیه تحصیلی، کمک به راهیابی به دانشگاه از طریق تقویت بنیه تحصیلی، پایش میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان تحت حمایت و ارجاع به حوزه اشتغال در راستای حرفه آموزی دانش‌آموزان با پیش بینی دومیلیارد تومان اعتبار از اهم اهداف و برنامه‌های حمایتی کمیته امداد آذربایجان‌غربی از ۱۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد در استان است.

سهندی بیان کرد: ۳۵۲ کودک بازمانده از تحصیل در استان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی قرار دارد که این رقم در واقع معادل چهار درصد از کل کودکان بازمانده از تحصیل استان را محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش کمیته امداد آذربایجان غربی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی از خانواده‌های مددجو و همچنین جلوگیری از بازماندن کودکان از تحصیل، ادامه داد: فقر اقتصادی، فقر فرهنگی و دوری از مراکز آموزشی، از مهم‌ترین عوامل بازماندن دانش‌آموزان تحت حمایت از تحصیل است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در ۱۱ مهر، عنوان کرد: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها با شعار «لبخند مهر بسته به مهر شما» در بیش از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه آذربایجان غربی در یازدهم مهر برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار