177618
۰۳ مهر ۱۳۹۷

ثبت اولین باشگاه کتاب‌خوانی کشور در استان یزد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر از ثبت اولین باشگاه کتاب‌خوانی دوره‌ سوم جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور توسط زهرا رحمانی از روستای شمسی رستاق شهرستان اشکذر استان یزد خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، هادی ملانوری افزود: جام باشگاه های کتابخوانی طرحی است که با محوریت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد:این جام با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاههای اجرایی و عمومی استان ها و شهرستان ها، در شهرها و روستاهای متقاضی شرکت در جام برگزار میشود و هدف آن همه‌ گیر کردن کتاب و کتابخوانی به ویژه در کودکان و نوجوانان است و در واقع وظیفه اصلی باشگاه‌های کتابخوانی، بسترسازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب با روش های متفاوت است.
ملانوری اظهار داشت:سال گذشته با همکاری و همراهی فعالان کتابخوانی شهرستان موفق شدیم تعداد قابل توجهی باشگاه کتابخوانی در سطح شهرستان راه اندازی کنیم و در این راستا باشگاه کتابخوانی اکابر از روستای شمسی رستاق موفق شد عنوان باشگاه برگزیده کشور را به خود اختصاص دهد.

وی گفت:در سال جاری نیز کارگاه آموزشی مربیان جام باشگاه های کتابخوانی با همکاری اداره کتابخانه های عمومی اشکذر و با حضور بیش از چهل نفر از فعالان کتابخوانی در محل کتابخانه ذاکری برگزار شد و امید داریم بتوانیم با همت و همکاری این فعالان و ثبت تعداد قابل توجهی باشگاه کتابخوانی، در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی تلاش نماییم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر تصریح کرد:این مربیان و اعضای باشگاه می‌توانند برای رقابت در کتابخوانی بر اساس فهرست کتب و منابع درنظر گرفته شده، نسبت به خرید کتاب‌ها با ۵۰ درصد تخیف به کتابفروشی‌های طرف قرارداد مراجعه کرده و با مطالعه، ارزیابی، چرخش کتاب در میان همسالان، برقراری ارتباط مستقیم با نویسنده و تهیه فیلم با موضوع معرفی کتاب، در مراحل رقابت شهرستانی و کشوری شرکت و بتوانند جزء برترین‌های این کار فرهنگی انتخاب و تقدیر شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توان بالا برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در شهرستان، از کلیه ادارات و نهادهای مرتبط و علاقمندان به تأسیس باشگاه‌ها خواست آمادگی خود را برای شرکت در دوره آموزش مربی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نمایند.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار