177568
۰۳ مهر ۱۳۹۷

۵۹۰۰ نفر تحت پوشش مهدهای کودک استان زنجان قرار گرفتند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مهدهای کودک این استان نیز با پنج هزار و ۹۰۰ کودک تحت پوشش به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش کودک پرس ، سلمان حسینی در حاشیه نواخته شدن زنگ آغاز بکار مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان افزود: سازمان بهزیستی به عنوان تنها متولی صدور مجوز، تاسیس و نظارت بر فعالیت مهدهای کودک هستند.
وی اظهار داشت: این مراکز، نگهداری و آموزش کودکان کمتر از سن آموزش رسمی را برعهده دارند و در این راستا دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان نیز نظارت بر مهدهای کودک، توجه به رشد همه جانبه کودکان و ارتقای کیفیت خدمات را مورد توجه قرار داده است.
این مسئول، بازدید دوره ای از مهدهای کودک، ارزشیابی و رتبه بندی مراکز، توزیع یک وعده غذای گرم در تمامی مهدها و برگزاری مراسم های مناسبتی را از برنامه های اداره کل بهزیستی زنجان ذکر کرد.

وی ابراز کرد: مهمترین برنامه معاونت اجتماعی بهزیستی زنجان برگزاری دوره های مختلف آموزشی تخصصی برای مربیان مهدهای کودک با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی آنان است.
حسینی افزود: امسال شهریه های مهدهای کودک این استان 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد و این نرخ ها در مقایسه با درجه بندی مهدهای یک، 2 و سه و چهار ستاره متغیر است.

وی بیان کرد: افزایش شهریه این مراکز با توجه به رتبه و ارزشیابی انجام گرفته متفاوت بوده و بر این اساس مهدهای کودک بهزیستی استان زنجان موظفند لیست میزان شهریه ها را در معرض دید والدین قرار دهند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: والدین در صورت مشاهده تخلف، می توانند موارد را به بازرسان و کارشناسان مستقر در اداره های بهزیستی استان اطلاع دهند.

حسینی خاطرنشان کرد: شمار مهدهای کودک در این استان با توجه به نسبت جمعیتی متناسب بوده اما در صورت وجود متقاضی برای ایجاد این نوع مراکز به ویژه در شهرستان ها تلاش می شود و در مدت کوتاهی مجوزهای لازم آن صادر شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 165 مهد کودک دارای مجوز در استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد 92 مورد شهری و 66 مورد دیگر آن نیز روستایی است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار